Na dvoch testovacích úsekoch v Dolnom a Hornom Rakúsku je táto rýchlosť povolená od 1. augusta na jeden rok. "Ak sa tento projekt osvedčí, určíme, na ktorých diaľniciach je z bezpečnostného hľadiska možná rýchlosť 140 km/h. Tam, kde to nebude možné, môžeme rýchlosť pomocou dopravného značenia znížiť," povedal Hofer pre nedeľné vydanie denníka Österreich.
Aj pre Presse am Sonntag vyjadril minister takú spokojnosť s priebehu testu, že chce túto rýchlosť uzákoniť. "Doteraz sme videli, že ľudia na testovacom úseku presne dodržujú rýchlosť. V prvom rade z ľavého pruhu zmizli pomalí 'slimáci', ktorí spomaľujú celú premávku," myslí si Hofer. "Verím, že naše diaľnice zvládnu 140 km/h - nie síce všade, ale na dlhých úsekoch. Rýchlosť 140 by som po ukončení testu rád zaviedol plošne," dodal. Podľa neho je bezproblémové aj testované uvoľnenie krajnice na diaľnici A4.
Okrem toho sa minister chce pokúsiť na niektorých úsekoch uvoľniť nariadenie tzv. Luft-100er, čiže rýchlostné obmedzenie na základe zákona o ochrane pred emisiami (IG-L). Zatiaľ sa tak stalo len v Korutánsku. "Nie je predsa možné, aby sme budovali diaľnice a pritom sme na vidieckych cestách mohli jazdiť v niektorých prípadoch dokonca rýchlejšie. Máme predsa pojmy diaľnice a rýchlostné cesty, a nie diaľnice a pomalé cesty," povedal Hofer v rozhovore pre Österreich.
Nariadenie Luft-100er by nemalo platiť pre žiadne čisté vozidlá, čiže elektromobily a autá na vodíkový pohon. Túto zmenu podporuje aj ministerka životného prostredia Elisabeth Köstingerová.