Krádeže už zapríčinili viaceré meškania vlakov, neplánované výluky v železničnej doprave a značné škody. ŽSR predpokladajú, že krádeže sú dielom organizovanej skupiny zlodejov!
"Tieto organizované skupiny si neuvedomujú, že svojim nezodpovedným konaním ohrozujú bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy, ale predovšetkým zdravie a životy cestujúcich a zamestnancov železníc. Zodpovedáme za vyše 3600 km železničných tratí a nie je možné krádežiam zabrániť, hoci sme zvýšili kontroly a spolupracujeme s políciou,“ uviedol Martin Erdössy, generálny riaditeľ ŽSR.
Pri krádeží káblov a lán hrozí zásah elektrickým prúdom vysokého napätia. V prípadoch krádeží súčastí trakčného vedenia pod napätím ide o priame ohrozenie života zlodejov a zamestnancov ŽSR, ktorí sa môžu dostať do kontaktu so zvyškom visiaceho trakčného vedenia pod napätím po krádeži.
Dva vážne prípady krádeží
15. septembra 2018 - Poškodené a ukradnuté zosilňovacie vedenie a prúdové prepojenia v trakčnom vedení, chýbajúce laná a ďalšie materiálové položky trakčného vedenia na úseku Krásno nad Kysucou – Kysucké Nové Mesto na 1. a 2. traťovej koľaji. Škody dosahujú vyše 31-tisíc eur.
19. septembra - Ukradnuté trakčné vedenie na úseku Štrba – Východná na 1. a 2. traťovej koľaji. Boli ukradnuté prúdové prepojenia a laná pevných bodov. Dopravamusela byť na nevyhnutne potrebný čas zastavená.