Od Dopravného podniku Bratislava (DPB) požadovali vyššie platy, ale aj viac voľna na oddych a ľudskejší prístup. Tiež tvrdili, že ukrajinskí vodiči, ktorých je asi 25, sú oproti nim zvýhodňovaní. Vedenie DPB považuje tvrdenia odborárov za účelové.
Šéf odborov Autošofér v piatok ostro skritizoval pracovné podmienky vodičov bratislavskej MHD. „Jazdia 8 - 10 hodín denne s dvoma 15-minútovými prestávkami, minimálne osem konečných nemá toalety. Nikoho nezaujíma, že vodiči potrebujú odpočinok, že majú za chrbtom 150 cestujúcich, stoja v hustej doprave a majú zodpovednosť za miliónové vozidlo,“ vyčíta bratislavskému dopravnému podniku Jozef Hitka. Podľa neho súčasné grafikony nezodpovedajú hustote dopravy v hlavnom meste a šoféri sú doslova naháňaní palubnými počítačmi. Garantovaný nástupný plat 1 500 € považuje za zavádzajúci. „Dostane ho len výnimočne vodič, ktorý urobí 90 hodín nadčasov a nezoberie si žiadne voľno na lekára,“ vysvetľuje. „Videl som veľa výplatných pások, s víkendami a nočnými je to maximálne 850 eur v čistom,“ dodáva Hitka.
Navyše hovorí, že náborová kampaň s lukratívnou sumou 1 500 € len pobúrila cestujúcich. „Viackrát sa stalo, že nám prišli vynadať, prečo nejazdíme načas, keď máme také platy,“ hovorí. Problém vidí Jozef Hitka v nedostatočnom ocenení šoférov. „Ako si máme udržať vodičov, keď ich nevieme zaplatiť?! U konkurencie dostávajú za tú istú prácu aj o 350 eur viac,“ prezradil.
Dopravný podnik sa bráni a tvrdí, že svojim zamestnancom vychádza v ústrety. „Došlo k najvýraznejšej úprave platov za 10 rokov,“ uvádza Adriana Volfová z DPB a dodáva: „Vedenie DPB má záujem o korektný vzťah so všetkými zamestnancami, preto konanie odborovej organizácie Autošofér nepovažuje v súlade s uzavretou platnou kolektívnou zmluvou,“ uzavrela.
Zdajú sa vám platobné podmienky adekvátne?
Csaba Bugár (53)
Miloš Novák (44)
Karol Kutla (39)