Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Odbory vyhlásili vojnu dopravnému podniku v Bratislave: Slovenskí vodiči majú horšie podmienky ako Ukrajinci!

Odbory vyhlásili vojnu dopravnému podniku v Bratislave: Slovenskí vodiči majú horšie podmienky ako Ukrajinci!

Zdroj: sla

Reklama
Logo Nový ČasLogo Nový Čas

Chcú vyššie platy! Na piatkovom mítingu odborárov sa zúčastnila asi stovka vodičov autobusov MHD.

Od Dopravného podniku Bratislava (DPB) požadovali vyššie platy, ale aj viac voľna na oddych a ľudskejší prístup. Tiež tvrdili, že ukrajinskí vodiči, ktorých je asi 25, sú oproti nim zvýhodňovaní. Vedenie DPB považuje tvrdenia odborárov za účelové.

Šéf odborov Autošofér v piatok ostro skritizoval pracovné podmienky vodičov bratislavskej MHD. „Jazdia 8 - 10 hodín denne s dvoma 15-minútovými prestávkami, minimálne osem konečných nemá toalety. Nikoho nezaujíma, že vodiči potrebujú odpočinok, že majú za chrbtom 150 cestujúcich, stoja v hustej doprave a majú zodpovednosť za miliónové vozidlo,“ vyčíta bratislavskému dopravnému podniku Jozef Hitka. Podľa neho súčasné grafikony nezodpovedajú hustote dopravy v hlavnom meste a šoféri sú doslova naháňaní palubnými počítačmi. Garantovaný nástupný plat 1 500 € považuje za zavádzajúci. „Dostane ho len výnimočne vodič, ktorý urobí 90 hodín nadčasov a nezoberie si žiadne voľno na lekára,“ vysvetľuje. „Videl som veľa výplatných pások, s víkendami a nočnými je to maximálne 850 eur v čistom,“ dodáva Hitka.

Navyše hovorí, že náborová kampaň s lukratívnou sumou 1 500 € len pobúrila cestujúcich. „Viackrát sa stalo, že nám prišli vynadať, prečo nejazdíme načas, keď máme také platy,“ hovorí. Problém vidí Jozef Hitka v nedostatočnom ocenení šoférov. „Ako si máme udržať vodičov, keď ich nevieme zaplatiť?! U konkurencie dostávajú za tú istú prácu aj o 350 eur viac,“ prezradil.

Dopravný podnik sa bráni a tvrdí, že svojim zamestnancom vychádza v ústrety. „Došlo k najvýraznejšej úprave platov za 10 rokov,“ uvádza Adriana Volfová z DPB a dodáva: „Vedenie DPB má záujem o korektný vzťah so všetkými zamestnancami, preto konanie odborovej organizácie Autošofér nepovažuje v súlade s uzavretou platnou kolektívnou zmluvou,“ uzavrela.

Zdajú sa vám platobné podmienky adekvátne?

Csaba Bugár (53)

Nepáči sa mi, že keď potrebujeme ísť k lekárovi, zaniká nám nárok na kvartálne odmeny. Keď si chceme zobrať dovolenku, musíme sa doslova prosiť, lebo je nás málo.

Miloš Novák (44)

Máme problém s dovolenkami, robíme nadčasy, chýbajú vodiči, je toho na nich veľa. Je to psychicky náročná práca, ľudia nám nadávajú za meškanie, ale my predsa nemôžeme za zlé a zapchaté cesty!

Karol Kutla (39)

Jazdím 10 hodín denne, s voľnom je dosť problém, keďže je nás málo. Určite by mohli zvýšiť platy, počul som o útokoch cestujúcich, prečo nechodíme načas, keď máme 1 500 eur, čo však nie je pravda. Tiež sa mi nepáči, že Ukrajinci, ktorých je u nás asi 25, majú lepšie pracovné podmienky ako my.

Autor: Nový Čas, sla

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace