Na trhu je nepreberné množstvo rôznych modelov a s rozvojom technológií pribúdajú stále nové so zaujímavými funkciami. Nemecký auto-moto klub ADAC otestoval ich skutočné kvality.
Ťažisko skúšok ležalo na kvalite obrazu autokamier. Merania priniesli výsledky o hĺbke farieb, svetelnej citlivosti objektívu a uhle snímania. Práve v tejto disciplíne sa prejavila kvalita obrazu a najmä to, či je v zázname možné rozpoznať objekty, napríklad evidenčné čísla. Experti vykonali aj jazdné testy, pričom najväčšie rozdiely sa prejavili v noci. Na základe zozbieraného obrazového materiálu bolo možné v praxi overiť sľuby výrobcov, že kamera ochráni záznam aj počas kritickej situácie, napríklad kolízie.
Pre ADAC bola dôležitým kritériom odolnosť upevnenia pri havárii, ktorú klub otestoval na koľajniciach v technickom centre. Kamery boli podľa návodu výrobcu upevnené na čelné sklo a následná zrážka zodpovedala čelnému nárazu podľa Euro NCAP pri rýchlosti 64 km/h. Ak upevnenie zlyhalo alebo sa kamera preklopila, viedlo to k zhoršeniu známky o jeden stupeň. Všetky modely fi lmujú neustále a záznam ukladajú. Ak rozpoznajú nehodu, väčšina uloží časovo vymedzenú sekvenciu.
Výnimkou sú dve z deviatich kamier, ktoré nerozpoznali kolíziu ani núdzové brzdenie: Blackvue a inak dobrý iTracker. Dáta zostali zachované, ich získanie však bolo komplikované. Pri crashteste mali problémy najmä modely s pohodlným sacím upevnením. Po náraze sa totiž preklopili a fi lmovali len nebo. Preto testované kamery skončili len s hodnotením „Uspokojivá“ a žiadna sa nevyšvihla medzi „Dobré“ ani „Vynikajúce“.
Ďalšie zaujímavé témy, ako napríklad exkluzívne odhalenie štyroch nových áut, ktoré úplne zmenia tvár automobilky Škoda, prináša len najnovšie vydanie magazínu AUTO BILD. Chcete vedieť, ako bude vyzerať nová Škoda Octavia a tri nové SUV modely? Všetky informácie aj s prvým porovnávacím testom slovenského Audi Q8 nájdete už zajtra vo vašom stánku. Okrem toho najnovšie vydanie motoristického časopisu prináša informácie o probléme súčasných vozidiel, ktoré toho v kufri odvezú podstatne menej ako vodičom ofi ciálne sľubujú. Ktorých áut sa to týka? Viac sa dozviete v novom AUTO BILDE.