Že žijeme rýchlo, vie každý. Čas sa stáva nedostatkovým tovarom, a tak sa snažíme urobiť čo najviac za čo najkratší čas. Nielen v to ráno, keď zaspíme. Ak sa ešte k tomu všetkému pridá zbytočné zdržiavanie sa a čakanie, tlak je hneď na maxime. To, že neprimerané čakanie nás znervózňuje, potvrdil aj prieskum spoločnosti Východoslovenská distribučná, a.s. Vyplýva z neho, že najradšej by sme všetko chceli zvládnuť do pätnástich minút. A rovnú štvrťhodinu sme ochotní aj čakať. Čo teda stihneme za 15 minút?
Rannú hygienu, prípravu jednoduchých raňajok, rýchly presun do práce alebo do školy (ak poznáme skratky a možnosti vlastného auta), kávu s priateľmi alebo kolegami (ak nechajú rozprávať iba nás), nákup bežných potravín, jednorazový pobyt v saune,...,ale za rovnaký čas tiež môžeme dostať zmluvu o pripojení s Východoslovenskou distribučnou, a.s. (VSD). Tá je pre získanie elektriny pre domácnosť kľúčová. Z pôvodných priemerných 120 dní je v súčasnosti 15 minút.
Ako je to možné?
Nechceme sa zdržiavať ani čakať. Čas nám chýba, a to veľmi dobre vedia aj v spoločnosti VSD. Preto distribútor elektriny na východe Slovenska urobil ďalší z revolučných krokov. A ešte to aj podložil relevantným prieskumom. „Boli sme zvedaví, či sa nám podarí overiť si, že aj časom sa dnes meria kvalita služby. Až 79 % respondentov uviedlo, že odmietlo niektorú službu, pretože sa im nechcelo na ňu neprimerane dlho čakať. V priemere je pre Slovákov prijateľná akademická štvrťhodinka. Urobili sme, čo sme mohli a podarilo sa,“ uviedla Andrea Danihelová, hovorkyňa VSD, a.s.
Elektrina každodenná
Elektrinou dnes svietime, kúrime, varíme, pečieme, ohrievame vodu a v neposlednom rade vďaka nej aj relaxujeme. Každý ju preto radí v domácnosti medzi priority. Po novom si zmluvu o pripojení odnášame z Klientskeho centra VSD v priemere za 15 minút. Tí, ktorí nemajú čas osobne navštíviť ani len Klientske centrá VSD, môžu absolvovať celý proces elektronicky. Od podania žiadosti, cez podpis zmluvy až po úhradu pripojovacieho poplatku. Z pohodlia obývačky, chaty, či dokonca z dovolenky.
Čakať už nemusíme
V procese elektrifikácie domácnosti distribútor vychádza maximálne v ústrety. To, ako rýchlo budeme napredovať, je po novom na nás. „Východoslovenská distribučná uľahčuje zákazníkom celý proces. Odbremeňuje ho od niekoľkých návštev klientskeho centra. V prípade online vybavenia žiadosti dokonca nemusí zákazník ani vyjsť z domu alebo sa obmedzovať otváracími hodinami a pracovnými dňami, či povinnosťami,“ dodáva Andrea Danihelová, hovorkyňa spoločnosti.
Ako to stihnúť za 15 minút?
- Vopred si dohodnite termín a čas osobného stretnutia v jednom zo štyroch Klientskych centier VSD.
- Skontrolujte si nevyhnutné podklady – najmä doklad totožnosti, mali by ste byť overiteľným majiteľom nehnuteľnosti, ktorú chcete do distribučnej sústavy pripojiť. Napríklad cez kataster nehnuteľností.
- Ak máte dlhy voči VSD po splatnosti, najprv ich vyrovnajte.
- Štvrťhodina sa podarí najmä v prípade štandardného pripojenia do 25 A, ak ide o domácnosť, nie firmu a pripojenie si nevyžaduje spracovanie a schvaľovanie projektovej dokumentácie.
- Po uzavretí zmluvy stačí už len zaplatiť pripojovací poplatok, zrealizovať pripojenie, doložiť revíznu správu a vybrať si dodávateľa elektriny. To isté však môžete absolvovať v online prostredí.
Uvedená lehota sa vzťahuje na osobné vybavenie zákazníka na Klientskom centre VSD za predpokladu, že zákazník podáva štandardnú žiadosť za štandardných podmienok pri hodnote hlavného ističa do 25 A a zároveň ide o segment domácnosti.