Cestovanie načierno sa nevypláca! Presvedčil sa o tom aj jeden z cestujúcich linky číslo 91. „Pasažier sa nevedel preukázať platným cestovným lístkom, odmietol zaplatiť pokutu a preukázať sa dokladom totožnosti na vypísanie hlásenia o pokute,“ informovala Nový Čas hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová a dodala, že nakoľko sa voči revízorovi správal agresívne, esbéeskár ho spacifikoval a na miesto privolali policajnú hliadku.
Dispečing zareagoval promptne a na miesto incidentu poslal náhradný autobus. Informácie o agresívnom pasažierovi v linke 91 potvrdila aj hovorkyňa KR PZ Bratislava Lucia Mihalíková: „Hliadka Policajného zboru v utorok v popoludňajších hodinách poskytovala asistenciu pracovníkom Dopravného podniku Bratislava. Muž, ktorý sa nevedel preukázať platným cestovným lístkom, bol za účelom zistenia totožnosti predvedený na Obvodné oddelenie PZ Petržalka-Sever. Za priestupok proti verejnému poriadku mu bola zároveň uložená bloková pokuta vo výške 10 eur.“
Pracovníkov bezpečnostnej služby využíva dopravný podnik už niekoľko rokov počas všetkých kontrol cestovných lístkov pre prípad, aby predišli kontroverzným situáciám a zároveň garantovali ostatným cestujúcim bezpečnú prepravu.
Menej sťažností
Adriana Volfová, vedúca oddelenia komunikácie a hovorkyňa DPB
- Dopravný podnik zaviedol v roku 2013 audiozáznamy, ktoré zaznamenávajú každý výkon kontroly. Od ich zavedenia klesol počet sťažností zo strany cestujúcej verejnosti na revízorov až o 90 %.