Uniformy z odolnejších i pohodlnejších materiálov takmer za 1,5 milióna eur vymenia vyše 2-tisíc zamestnancom do konca budúceho roka. Zmena v šatníku železničiarov prichádza takmer po šiestich rokoch. „Vzhľad a kvalita súčasných uniforiem už nezodpovedá našim kritériám. Je pre nás dôležité, aby nové pôsobili dôstojne, ale zároveň boli aj pohodlné,“ povedal hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Cena kompletného vystrojenia pre pánov je 678 eur, pre dámy 601 eur. „V oboch prípadoch ide o maximálnu sumu za celú výbavu vrátane zimných búnd a doplnkov,“ ozrejmil Kováč. Celková objednávka na uniformy na roky 2018 a 2019 je 1 490 686 €.
Je to zastarané
Ida Sándor (42), módna návrhárka
Medzi starou a novou uniformou som si nevšimla veľké zmeny. Do očí mi hneď udreli nepraktické biele vrecká. Chápem konzervatívny štýl oblečenia železničiarov, no chýba tomu originalita i moderné a kreatívne prvky. Dnes šijeme v užšom strihu, vyzerá to viac švihácky! Rovnako nesúhlasím s výberom bielej blúzky a šatky, je to zastarané až komunistické!
Dámska uniforma:
- blúzka s dlhým a krátkym rukávom v bielej a modrej farbe
- biela polokošeľa
- sako
- vesta a pletená vesta
- pletený sveter
- sukňa a letná sukňa
- nohavice, letné nohavice a trojštvrťové nohavice
- bunda, plášť do nepriaznivého počasia
- šatka, šál, pletený šál
- Cena: 601 €
- košeľa s dlhým a krátkym rukávom v modrej a bielej farbe
- biela polokošeľa
- sako
- vesta a pletená vesta
- nohavice a letné nohavice
- bunda, plášť do nepriaznivého počasia
- vlnený šál, viazanka, opasok
- Cena: 678 €
Cestujúci zažili na železnici pekelný mesiac
Minimálne päť porúch vlakových súprav ohrozovalo v septembri cestujúcich, pričom niektorí z nich museli dokonca utekať pred plameňmi šíriacimi sa z horiacich rušňov. Pracovníci železníc tvrdia, že chyba je v servisovaní vlakov, a tiež aj v tom, že veľa rušňov má rok výroby 1968.
ZSSK udržiavajú 1500 vlakov a pri osobných vozňoch sa technická kontrolarealizuje raz za 24 hodín a jedenkrát za mesiac prejdú súpravy komplexnou kontrolou, kde sa zsiťuje ich stav. Závisí to aj od kilometrických výkonov, na základe čoho sa následne vlaky pristavujú do údržby. Na margo udalostí povedal hovorca ZSSK Tomáš Kováč: ,,Išlo o mimoriadne udalosti, ktoré nie sí zapríčinené zlou údržbou. Všade vo svete sú podobné udalosti bežné."