TASR informovala Karina Čaklošová zo spoločnosti Panta Rhei, ktorá prichádza s tretím ročníkom projektu, tentoraz s podtitulom Vďaka knihe sme si bližší.
Hlasné čítanie deťom podľa jej slov prispieva k rozvoju slovnej zásoby, fantázie, tvorivosti a myslenia. Buduje aktívne počúvanie a schopnosť sústrediť sa. "V domovoch seniorov je zase mnoho ľudí, ktorým sa už číta ťažšie, potrebujú pomoc a sú vďační za spoločnosť," poznamenala.
Kampaň má dve roviny - prvou je aktivita v kníhkupectvách na podporu čítania v detských domovoch a v krízových centrách. "
Každý, kto má záujem, nájde označené knihy v kníhkupectvách nálepkou, kde je napísané meno dieťaťa a detský domov alebo krízové centrum, kam kniha poputuje. Stačí ju kúpiť, pomôcť a robiť radosť," ozrejmila Čaklošová. Druhou rovinou kampane je hľadanie dobrovoľníkov, ktorí pôjdu deťom a dôchodcom čítať. Môžu sa zapojiť školy, ale i jednotlivci.
"V októbri štartujeme spoločné čítania vo viacerých mestách a budeme veriť, že sa k nám postupne pridá aj verejnosť. Každého, kto pôjde čítať, vybavíme tzv. čitateľským preukazom, po viacerých čítaniach aj odmeníme," dodal marketingový riaditeľ Panta Rhei Lukáš Bonk.