Pár dní pred stretnutím ich bolo predaných len 6 500. Organizátori očakávali návštevu tesne nad 10 000 divákov. Napokon ich do hľadiska prišlo 9 876, čo je absolútny rekord.
Na tribúnach 50-tisícovej Friends Areny sa také číslo ľahko stratí. Slovenský futbal nie je na severe Európy dostatočne atraktívny. Švédi mali pred zápasom reálne obavy, že ich súboj proti Hamšíkovi a spol. prepíše negatívny rekord v návštevnosti štadióna, ktorý dokončili pred šiestimi rokmi za 300 miliónov eur. Zatiaľ sa na jeho tribúnach usadilo počas reprezentačného zápasu Tre kronor (okrem národného tímu na ňom hrá aj ligový klub AIK Štokholm) najmenej ľudí v roku 2013 proti Nórsku – 13 438.
Marketingový manažér Švédskeho futbalového zväzu Mikael Jiffer poukázal na možný problém menšieho diváckeho záujmu. „Neskorý začiatok zápasu o 20.45 hodine odradil najmä rodiny s deťmi,“ povedal pre denník Sportbladet. Najviac ľudí sledovalo futbal vo Friends Arene vlani. Na zápas Švédsko – Luxembursko ich prišlo 50 022. Tri korunky roztrhali súpera 8:0 a oslavovali postup na MS do Ruska. Len o čosi menej (49 967) ich bolo zvedavých v roku 2012 pri otvorení štadióna na zápas s Anglickom.
Pre nízky odbyt vstupeniek na duel proti Slovensku bolo vraj v hre aj preloženie zápasu na iné miesto. Mikael Jiffer to navrhoval Švédskemu futbalovému zväzu.
„Keď sme prebrali viaceré možnosti, zistili sme, že zmena dejiska zápasu nie je možná. Nemôžeme hrať na umelej tráve. Preto nešlo zápas so Slovenskom presunúť na iné miesto,“ vysvetlil marketingový manažér. To najbližší domáci súboj Švédov v Lige národov proti Rusku (20. novembra) sa teší oveľa väčšiemu záujmu fanúšikov. Mesiac pred výkopom naň predali už 10 000 vstupeniek...
Návštevnosť na futbale vo Friends Arene:
rok | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 |
najvyššia | 49 766 | 49 023 | 49 053 | 37 942 | 50 022 | 48 134 |
najnižšia | 13 438 | 15 421 | 25 351 | 18 475 | 31 243 | 9 876 |