Zastaraný vozňový park obmení do roku 2022 päť ozubnicovo-adhéznych elektrických jednotiek a jeden multifunkčný rušeň s metrovým rozchodom pre trate. Dodávateľom bude švajčiarska spoločnosť Stadler, s ktorou Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v stredu (17.10.) v Štrbe podpísala zmluvu.
Nárast počtu turistov v Tatrách aj vplyv zavedenia bezplatnej prepravy pre vybrané skupiny cestujúcich priniesli podľa hovorcu ZSSK Tomáša Kováča na tratiach TEŽ výrazný nárast počtu prepravených cestujúcich. „V porovnaní s rokom 2014 je na tratiach TEŽ a OŽ ročne prepravených o 35 % viac cestujúcich. Súčasné kapacity nasadzovaných vozidiel sú nedostatočné pre zabezpečenie požiadaviek zákazníkov na dopravný systém,“ uviedol. Dodal, že druhým dôvodom obmeny vozňového parku je technická i morálna zastaranosť využívaných vozidiel.
ZSSK pred súťažou oslovila desať potenciálnych dodávateľov, prihlásil sa iba Stadler Bussnang AG. Námietky voči súťaži podľa hovorcu nepodal nik.
U objednaných vozidiel pre cestujúcich ide o modernú generáciu nízkopodlažnej jednotky typu GTW, špeciálne upravenej pre kombinovanú ozubnicovo-adhéznu prevádzku. Každá z nových jednotiek ponúka 91 miest na sedenie, dve miesta pre invalidné vozíky, multifunkčné časti pre bicykle a detské kočíky. Vozidlá sú vybavené wifi systémom pre cestujúcich, klimatizáciou, majú moderný informačný systém a videosystém, ako i zariadenie na počítanie cestujúcich.