Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča môžu cestujúci využívať mobilnú aplikáciu Ideme vlakom od 6. novembra a inovovaný e-shop bude k dispozícii od 13. novembra. "Pevne verím, že aplikácia, ktorú sme nazvali Ideme vlakom, spolu s novým internetovým predajom cestovných dokladov výrazným spôsobom zjednodušia online nákupný proces," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
V prípade mobilnej aplikácie ide podľa spoločnosti o prvú fázu prevádzky. Pri internetovom obchode bude cestujúcim k dispozícii duálna prevádzka e-shopu. To znamená, že budú môcť využiť nový internetový obchod aj jeho pôvodnú verziu."Býva to štandardom pri zavádzaní nových technológií. Sme si vedomí toho, že existuje časť zákazníkov, ktorí zmenu prijímajú ťažšie ako ostatní, a týmto im chceme umožniť postupné zorientovanie sa v novom systéme a porovnať ho prakticky online," doplnil riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK Milan Hric. Spätnú väzbu môžu následne zákazníci uviesť do online formulára na internetovej stránke dopravcu.
V prípade mobilnej aplikácie má za sebou ZSSK jej pilotnú prevádzku s hodnoteniami od cestujúcich. "Viac ako trištvrte z nich ohodnotilo aplikáciu štyrmi a piatimi hviezdičkami z piatich možných. Najviac sa im na aplikácii páčili dizajn a ovládanie, no chýbali im niektoré funkcionality, ktoré sú súčasťou jej ďalšieho rozvoja, napríklad informácie o meškaní vlakov či platba cez kreditné konto," doplnil Hric.
Ďalšou z pripravovaných noviniek spoločnosti je vytvorenie nového webového portálu zssk.sk. Súčasný web podľa firmy nespĺňa technologické štandardy webových rozhraní vrátane zastaranej verzie redakčného systému. "Prechodom na nový moderný redakčný systém dosiahneme v prvom rade vyššiu úroveň bezpečnosti portálu a v rámci modernizácie prinesieme zákazníkom možnosť plnohodnotne využívať web na všetkých zariadeniach," opísal Hric.
Samotný portál ZSSK bude stáť 42.500 eur aj s migráciou historických dát. "Implementácia portálu v prevádzkovom prostredí ZSSK bude ďalej obsahovať integráciu na externé systémy, čistenie obsahu v dvojjazyčných mutáciách, údržbu, školenia a aktualizácie technológií po dobu štyroch rokov, čím sa celkové náklady dostanú na sumu 121.200 eur," doplnil Kováč. Nový web by mal byť podľa jeho slov podľa harmonogramu projektu hotový v prvom štvrťroku 2019.