Bankári preto vystríhajú klientov, aby určite na nič v takýchto mailoch neklikali a do internet bankingu sa prihlasovali štandardne cez internetovú stránku.
Pokiaľ klient na falošnej stránke už vyplnil svoje prihlasovacie údaje, je potrebné, aby si ich čím skôr zmenil. V prípade potreby je možné prístup do internet bankingu zablokovať, v každom prípade by sa klienti mali obrátiť na infolinku príslušnej banky.
"Podľa našich informácií boli phishingové aktivity zaznamenané v rámci celého bankového sektora Slovenska. Poštová banka tieto aktivity včas identifikovala a vykonala všetky potrebné opatrenia na ich elimináciu. Situáciu neustále monitorujeme a opatrenia okamžite upravujeme podľa intenzity útokov. Identifikovali sme pokusy o poškodenie našich klientov, ktoré sme včas zachytili bez negatívnych dopadov," uviedla pre TASR Lýdia Žáčková z Poštovej banky.
Ako ďalej uviedla, banka nikdy nežiada klienta o prihlásenie cez mail a ani o jeho prihlasovacie údaje ako heslo alebo SMS kód.