Traktory
Zetor je dodnes pojem. Československé traktory sa vyvážali najmä do socialistických krajín, ale táto značka mala a má veľmi dobré meno napríklad vo Fínsku.
Babeta
Výrobky strojární v Považskej Bystrici poznali motoristi v celej východnej Európe. Vyrábali sa tu malé motocykle Manet a Jawa, neskôr legendárny moped Babeta. Vyrábal sa od r. 1970 a jeho výhodou bola nízka hmotnosť, jednorýchlostná prevodovka a max. rýchlosť 40 km/h. Novšie typy už mali automatickú dvojstupňovú prevodovku. Babety, ktoré zo začiatku niesli označenie Jawa, boli veľmi obľúbené aj za hranicami. Jazdila na nej napríklad policajtka Linda z populárneho maďarského krimiseriálu.
Šport
Najväčšou hviezdou československého športu, ktorú poznal naozaj celý svet, bol jednoznačne český atlét Emil Zátopek. Najviac sa preslávil behom na OH v Helsinkách v roku 1952, kde vyhral beh na 5 km, 10 km a dokonca aj maratón, ktorý bežal prvýkrát v živote! V každej z týchto disciplín vtedy zároveň vytvoril nový olympijský rekord.
Roky spoločného štátu boli tiež zlaté časy nášho hokeja! Národné mužstvo Československa bolo 6-krát majstrom sveta (1947, 1949, 1972, 1976, 1977, 1985) a z olympiád priniesli hokejisti 4 strieborné a 4 bronzové medaily.
Futbalový svet sme ohúrili v roku 1976, keď sa reprezentácia ČSSR stala majstrom Európy! Vo finále v Juhoslávii Čechoslováci porazili tím západného Nemecka.
Zbrane
Veľkú rolu v ekonomike socialistického Československa zohrával ťažký a zbrojársky priemysel. Kópie sovietskych tankov T-72 sa vyrábali v Závodoch ťažkého strojárstva v Martine, v Dubnici zasa obrnené vozidlá BVP. V Česku v Brne sa vyrábali pušky, v Uherskom Brode populárne pištole ČZ. Československé zbrane sa vo veľkom vyvážali do tzv. rozvojových krajín najmä v Afrike a na Blízkom východe, aby im „vybojovali“ svetlú socialistickú budúcnosť. Teda aspoň tak nejako to tvrdila komunistická propaganda.
Telky z Oravy
Televízor bol kedysi tým, čím je dnes najmodernejší a najdrahší „ajfón“. Skrátka to bola modla každej modernej domácnosti a vrchol elektronickej výroby. Drvivá väčšina televízorov v Československu mala označenie Tesla Orava. Vyrábali ich v oravskej dedine Nižná, kde sa komunisti rozhodli postaviť v horách novú fabriku. Už v roku 1959 mali na Orave vyrábať 100 000 televízorov ročne a do roku 1989 ich vyrobili viac ako 10 miliónov! Veľká časť išla na vývoz do ZSSR a ďalších socialistických štátov.
Nákladiaky, električky, autobusy
V mnohých mestách socialistického sveta sa premávali tie isté električky a autobusy ako u nás! Výrobky českej ČKD Tatra sa vyvážali aj do Severnej Kórey, kde jazdia dodnes! A nákladné autá Tatra 111 a 138 sa vyvážali do 59 krajín sveta!
Vianočné ozdoby
Atmosféra Vianoc z ľudového družstva OKRASA v Čadci sa dostala naozaj do celého sveta! Krásne sklenené ozdoby a gule boli žiadaným artiklom aj na Západe, vyvážali sa dokonca až do „imperialistických“ Spojených štátov. Skrátka, doláre potrebovali aj naši súdruhovia. Tradícia výroby klasických vianočných ozdôb pretrvala v Čadci dodnes.
Semtex
Aj toto bola československá sláva, aj keď nie práve pekná. Plastickú trhavinu, ktorá bola pôvodne určená pre vojsko a priemyselné účely, si rýchlo obľúbili teroristi v Severnom Írsku, Líbyi a ďalších štátoch. Semtex totiž nemal žiaden pach, takže sa nedal vystopovať psami ani detektormi. Pri teroristických akciách ho používala napríklad severoírska IRA. V roku 1988 použili semtex líbyjskí teroristi pri bombovom útoku na americké lietadlo spoločnosti Pan Am. Pri tragédii nad škótskym mestečkom Lockerbie zahynulo 243 pasažierov a 16 členov posádky.
Lode
Výroba lodí v Komárne sa začala už za Rakúsko-Uhorska a dodnes sa v meste na juhu Slovenska lode vyrábajú. Najväčšou pýchou československých lodeníc boli výletné lode OL 400, ktoré boli určené na plavbu po najdlhšej európskej rieke Volge. Boli to najväčšie riečne osobné lode na svete!