Oznámili to tlačové agentúry s odvolaním sa na záchranárov. Na palube sa podľa nich nachádzalo 189 ľudí. Na mieste je asi 300 záchranárov, ktorí hľadajú možných preživších a čierne skrinky. Tragédiu však zrejme nikto neprežil. Podľa agentúry DPA to uviedol indonézsky úrad pre pátracie a záchranné operácie, ktorý ani po niekoľkých hodinách pátrania nemá žiadne dôkazy o možných preživších. Nájdené boli naopak prvé obete, oznámil úrad.
Na palube medzi cestujúcimi najmenej 23 vládnych úradníkov. Podľa agentúry AP išlo o zamestnancov ministerstva financií, ktorí sa vracali zo stretnutia na ministerstve v Jakarte.
Spojenie s lietadlom typu Boeing 737 MAX 8 sa prerušilo trinásť minút po štarte. "Lietadlo žiadalo o návrat na letisko, než definitívne zmizlo z radarov," uviedol úradník z ministerstva dopravy, ktorý má na starosti civilné letectvo. Podľa letiskových záznamov malo lietadlo problém už dve minúty po štarte.
Príčina nehody zatiaľ nie je jasná. Počasie bolo priaznivé a pilot aj kopilot boli skúsení - jeden mal nalietaných 6000 a druhý 5000 hodín. Zrútené lietadlo získala spoločnosť Lion Air tento rok v auguste a nalietaných malo asi 800 hodín.
Podľa riaditeľa firmy Lion Air Edwarda Siraita mal stroj pri predchádzajúcom lete "technický problém". Sirait však uistil, že závada bola úplne odstránená. Nešpecifikoval ale, o čo konkrétne išlo. Riaditeľ aeroliniek tiež uviedol, že jeho spoločnosť prevádzkuje celkovo 11 lietadiel rovnakého typu a ostatné lietadlá rovnaký technický problém nemali. Preto firma neplánuje, že by zvyšok flotily týchto boeingov odstavila.
Ak sa potvrdí, že nikto neprežil, pôjde podľa agentúry Reuters o druhú najhoršiu leteckú nehodu v Indonézii po nešťastí z roku 1997, kedy po zrútení lietadla pri meste Medan zomrelo 234 ľudí.