"V decembri minulého roka spoločnosť zrušila niektoré značky pre obchodné reťazce, pretože boli pre ňu ekonomicky nevýhodné,“ uviedol pre SITA generálny riaditeľ. Ako dodal, ide o ročný objem približne 20 tis. hl piva. Tento výpadok Pivovar Tatran zatiaľ podľa neho nedokáže nahradiť.
Zvýšenie spotrebnej dane z piva v minulom roku má podľa Bekeša významný dopad na slovenský trh s pivom. "Spotreba piva jednoducho klesla,“ skonštatoval Bekeš. Deklarovaný 16-percentný pokles spotreby piva je podľa neho v skutočnosti ešte vyšší.
Ďalšou príčinou poklesu spotreby slovenských pív je podľa Bekeša presadenie českých značiek na tuzemskom trhu. "Spotrebná daň vzrástla, ceny vzrástli a niektoré pivovary, ak chcú ostať na slovenskom trhu, predávajú úplne dumpingovo niektoré značky pív,“ uviedol P. Bekeš.
Pivovar Tatran v súčasnosti zamestnáva 96 ľudí. Okrem výroby a predaja vlastného piva rozšíril Pivovar svoje aktivity aj o veľkoobchod. Momentálne Pivovar Tatran spolupracuje s pivovarmi Krušovice a Staropramen.
V máji rozšíril Pivovar veľkoobchod aj o alkoholické a nealkoholické nápoje a vína. Pivovar v Poprade začal vyrábať nové, osemstupňové pivo Edelman. Popradský Pivovar s ním chce expandovať do regiónov Rožňavy, Revúcej, Trebišova, Šiah, Banskej Štiavnice, Prievidze, Topoľčian a Handlovej.
Pivovar Tatran predá v tomto roku 100 tis. hl piva
POPRAD - Pivovar Tatran, s.r.o. Poprad plánuje v tomto roku predať približne 100 tis. hektolitrov (hl) piva. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Pavla Bekeša sa spoločnosti zatiaľ tento plán darí plniť. Minulý rok vyrobil Pivovar Tatran 113 tis. hl piva.