Po oprave budú mať chodci, bežci aj cyklisti väčšiu bezpečnosť i komfort. Keďže most patrí medzi dominanty hlavného mesta, je dôležité, aby dostal nový kabát. Vyhľadávajú ho vo veľkom aj turisti, ktorí po ňom prechádzajú najmä kvôli výhľadu. Lávky pre chodcov a cyklistov boli v havarijnom stave. Bratislavská samospráva totiž začala Mostu SNP venovať väčšiu pozornosť až po 45 rokoch jeho užívania.
Práce na lávkach, ktoré pre rekonštrukciu fungujú v režime zmiešaného pohybu chodcov a cyklistov, prebiehajú už vyše mesiaca. „Plán je taký, že najprv sa opraví jedna strana a druhá bude spoločná pre peších aj cyklistov. Potom sa uzavrie druhá strana a priepustná bude opravená strana,“ informovala hovorkyňa hlavného mesta Zuzana Onufer. Opravy z obidvoch strán by mali trvať zhruba 120 dní a mesto do nich malo investovať 1,5 milióna eur.
V týchto dňoch prebiehajú práce na západnej lávke Mosta SNP. Na uzatvorenej strane odstraňujú pôvodný asfalt, ktorý značne nahlodal zub času. Po jeho výmene bude povrch lávky hladší a ľudia sa už nebudú potkýnať o nerovnosti.
„Po strhnutí asfaltového povrchu sa zistilo, že spodné plechy mosta sú skorodované. Musia sa teda vymeniť aj tie, čo predĺži čas rekonštrukčných prác a navýši sa aj suma vyčlenená na opravy,“ prezradila Onufer. Presnejší odhad sa však ešte len určuje. Okrem výmeny asfaltu vykonávajú na Moste SNP aj povrchové úpravy - pieskujú zábradlie a tiež nosníky.
V pláne je tiež výmena pochôdznych a plechových tabúľ. Rekonštrukcia lávok nezmení statické správanie Mosta SNP. Lávky budú, naopak, odľahčené, pretože nová vrstva povrchu bude o centimeter tenšia než pôvodný asfalt.
Most SNP
1967 - položený základný kameň mosta
1972 - most uvedený do prevádzky
1974 - spustená prevádzka točiacej sa stavby pripomínajúcej „lietajúci tanier“
Čo vylepší oprava
- Lávky sa odľahčia, pretože nová vrstva povrchu bude o centimeter tenšia ako pôvodný asfalt
- Cyklistov ani chodcov prebiehajúce opravy neodradili a stále využívajú funkčnú stránu lávky.