Tento rok opäť potvrdil trend rastu online predaja. Kupujúci v piatok do 16.00 SEČ minuli na internete 643 miliónov USD (566,42 milióna eur). Podľa spoločnosti Adobe Analytics, ktorá sleduje transakcie na 80 zo stovky najvýznamnejších online portálov, najväčší medziročný nárast - až o 28 % - zaznamenali smartfóny.
Výdavky za nákupy online by v priebehu piatka mali dosiahnuť až 6,4 miliardy USD a nie je vylúčené, že prekonajú aj 6,6 miliardy USD, ktoré Američania minuli počas Cyber Monday (Kybernetický pondelok). Tržby počas Dňa vďakyvzdania medziročne vzrástli o 28 % na 3,7 miliardy USD.
Národná maloobchodná asociácia predpovedá, že sviatočný predaj v novembri a decembri stúpne o 4,3 % až 4,8 % na 717,45 až 720,89 miliardy USD. Za posledných päť rokov dosahoval priemerný medziročný nárast 3,9 %.
Podľa prieskumu agentúry Reuters približne 38 % amerických spotrebiteľov plánuje nakupovať počas Čierneho piatka a šiesti z desiatich chcú vybaviť svoje sviatočné nákupy práve počas tohto dňa.
VIDEO: Nákupný ošiaľ s názvom Black Friday je tu: Ľudia kvôli TOMUTO televízoru stratili všetky zábrany