Oprava auta: Reklamujte nekvalitnú prácu!
24. 5. 2008, 0:00 (aktualizované: 25. 5. 2020, 14:15)

Zdroj: archív
BRATISLAVA - Dali ste si opraviť auto a ono už na druhý deň zasa nefunguje?
Neváhajte a nedostatky reklamujte hneď, ako ich objavíte. Servis vám musí reklamáciu uznať do troch mesiacov od vykonania servisnej opravy. Nový Čas vám poradí, ako postupovať a na čo všetko máte v prípade problémov s vaším autom nárok. Pokazil sa vám štartér na aute, odtiahli ste ho teda do servisu, kde vám ho opravili. Prišli ste si poň, bez problémov ste naštartovali a zaplatili ste pár tisícok za opravu. Ráno však štartér opäť nefungoval. V servise vám síce auto zasa vzali, no ďalšiu opravu vám chceli znova naúčtovať? Neplaťte! Aj pri servisných službách máte totiž právo na reklamáciu!
Záruka na opravu
Na opravu auta sa vzťahuje 3-mesačná záručná lehota. Ide o reklamovanie chyby. Všeobecne sa na takúto reklamáciu vzťahujú presne také isté podmienky ako na tie bežné. Ak ide o inú chybu, nie tú, ktorá bola opravovaná, účtuje sa služba na novú zákazku.
Zodpovednosť za chybu
Ak vám poskytli chybnú službu, zodpovednosť nesie daný servis. Ak je chyba odstrániteľná, máte nárok na jej bezplatné odstránenie. Pri tých neodstrániteľných si môžete vybrať, či vám vykonajú novú službu, teda chybný diel vymenia, alebo odstúpite od zmluvy a vrátia vám peniaze. V prípade, že daný chybný predmet môže ešte plniť nejaký účel, máte právo minimálne na primeranú zľavu.
Ďalšie zaujímavé informácie a rady sa dočítate v týždenníku Nový Čas pre ženy číslo 22.
Autor: © Nový Čas