Vo svojej správe to uvádza spoločnosť Medialogia zaoberajúca sa monitoringom médií, informovala v utorok tlačová agentúra TASS. Používatelia sociálnych sietí zanechali od 20. do 22. decembra dovedna 584.000 odkazov týkajúcich sa prezidentovej tlačovej konferencie. "Celkové pokrytie predstavovalo vyše 1,1 miliardy používateľov. Tieto čísla výrazne presahujú tie z roku 2017, čo korešponduje s nárastom používateľskej aktivity na sociálnych sieťach," zhodnotila Medialogia.
Najviac používateľov sociálnych sietí sa zaujímalo o Putinovu odpoveď ohľadom jeho vyhliadok na manželstvo (38 percent), jeho stanoviska k dôchodkovým zmenám (29 percent) a jeho rozhovoru so 17-ročnou Reginou Parpijevovou, ktorá trpí na zriedkavú chorobu (7,5 percenta).
Putinove poznámky, že ruská vláda v roku 2019 nepovolí žiadne zdražovanie ropy (3,2 percenta) a aký dar by si želal na Nový rok (2,3 percenta), boli taktiež obľúbené na sociálnych sieťach. Medialogia skúmala komentáre na sociálnych sieťach Twitter, Vkontakte, Odnoklassniki, Facebook, Instagram, YouTube a Telegram, ako aj na blogoch a fórach. Prieskum sa uskutočnil 20.-22. decembra.
Hlava štátu na tlačovej konferencii hovorila pred novinármi v tomto formáte už po 14. raz. Počas maratónu otázok a odpovedí kládlo Putinovi dotazy 53 zástupcov médií, pričom podujatie trvalo tri hodiny a 43 minút. Podľa prieskumnej spoločnosti Mediascope táto výročná tlačová konferencia, ktorú naživo vysielali stanice Prvý kanál, Rossija-1, Rossija-24 a NTV, prilákala 6,7-miliónové publikum staršie než 18 rokov.