Policajti skontrolovali 45 autobusov a pri 5 objavili nevyhovujúci stav pneumatík. Ohrození tak sú nielen vodiči, ale aj cestujúci. Vozidlá verejnej dopravy by mali byť v dobrom stave aj preto, že sa od 15. februára chystajú veľké uzávery a primátor Vallo sa spolieha, že MHD budú všetci viac využívať.
Hliadky Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave robili na základe viacerých podnetov aj zo strany bežných ľudí, ktorí využívajú verejnú dopravu, kontrolu technického stavu trolejbusov a autobusov. Okrem iného sa zamerali aj na to, či sa vodiči nezahriali alkoholom.
„Skontrolovali 45 vozidiel, pričom pri štyroch autobusoch boli namerané nevyhovujúce hodnoty hĺbky dezénu a v jednom prípade neboli použité na náprave zhodné pneumatiky,“ uviedol hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave Michal Szeiff.
V DPB tvrdia, že vozidlá kontrolujú pravidelne. „Po tom, čo polícia identifikovala nedostatočnú hĺbku dezénu na vozidlách MHD, dopravný podnik opakovane vykonal kontrolu celého vozidlového parku. Pneumatiky s hraničnými hodnotami hĺbky dezénu preventívne vymenia,“ bránila sa hovorkyňa DPB Adriana Volfová. Podľa nej technickú spôsobilosť vrátane technického stavu pneumatík preverujú denne technickí pracovníci.
„Ak by ktorýkoľvek z vodičov zistil nevyhovujúci stav, je povinný nahlásiť to. Vozidlo je až do odstránenia nedostatku vyradené z premávky,“ uviedla hovorkyňa. Zaujímalo nás, či DPB dostal pokutu za zlý stav pneumatík. „Doteraz sme nedostali žiadnu pokutu,“ povedala Volfová. Hovorkyňa Novému Času zároveň potvrdila aj to, že DPB zabezpečí pri plánovaných uzáverách plnohodnotnú prepravu, pretože majú dostatok vodičov aj techniky.
No Michal Szeiff z polície tvrdí: „Piati vodiči MHD boli riešení za porušenie zákona, keď použili vozidlo, ktoré nemožno prevádzkovať v cestnej premávke, napomenutím v zmysle zákona. Bolo zadržaných 5 osvedčení motorových vozidiel. V štyroch prípadoch boli spracované záznamy o skutku na prevádzkovateľa vozidiel, ktoré budú v súlade s ustanovením odovzdané na príslušný správny orgán. Za uvedené porušenie je možné uložiť prevádzkovateľo- vi sankciu do 3 500 €.“
Zjazdený dezén znamená problém
Ján Bazovský, dopravný analytik
So zodraným dezénom sa predlžuje brzdná dráha. Nemá takú priľnavosť za zhoršených poveternostných podmienok a vozidlo nemá dobrú trajektóriu, pokiaľ vojde do zákruty. Ak vojde vozidlo na snehový jazyk s odlišným dezénom na pneumatikách, môže sa stať, že jedna z nich bude mať väčší odpor. Vozidlo potom dostane šmyk.