Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Život ohrozujúca jazda MHD v Košiciach: Z tratí stiahli 13 električiek, len zázrakom sa nik nezranil

Život ohrozujúca jazda MHD v Košiciach: Z tratí stiahli 13 električiek, len zázrakom sa nik nezranil

Zdroj: mesto Košice

Reklama

Nebol to šťastný nákup. Košickým električkám, ktoré majú byť moderné a sú staré približne 5 rokov, vystreľujú vo vagónoch brzdové kotúče z podvozkov do stropu ako strely z mínometu. Len zázrakom sa doteraz nikto nezranil.

Kotúče praskli už dvakrát. „Za necelý týždeň zaregistroval Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) dve identické poškodenia električiek Vario LF2 plus na rýchlodráhe do U.S. Steelu. V oboch prípadoch praskli brzdové kotúče zaisťovacej brzdy, ktorá slúži na dobrzdenie električky. Len zhodou šťastných náhod sa žiaden z cestujúcich nezranil, keď brzdový kotúč prerazil podlahu a skončil až v streche, uviedol Miroslav Sambor z košického magistrátu.

Prvý prípad sa podľa neho stal pred týždňom v nedeľu večer v električke R3, v ktorej sa po popoludňajšej zmene viezlo domov 30 zamestnancov U. S. Steelu. Našťastie, v čase vystrelenia brzdového kotúča do strechy všetci sedeli.

„Okamžite po tejto udalosti sme kontaktovali výrobcu električiek - českú spoločnosť Pragoimex. Jej zástupcovia uviedli, že ide o náhodnú a nesystémovú poruchu, ktorá sa u nich pri 279 dodaných električkách vyskytla prvýkrát. Vo svojom stanovisku napísali, že bezpečná prevádzka ostatných vozidiel LF2 Plus nie je ohrozená a električky je možné používať bez obmedzení, ohrozenia životov a zdravia cestujúcich,“ poznamenal generálny riaditeľ DPMK Vladimír Padyšák.

Pred štyrmi dňami však vystrelil ďalší kotúč v inej električke. V záujme zaistenia bezpečnosti verejnosti DPMK potom stiahol 13 električiek z liniek, ktoré boli súčasťou rovnakej dodávky a nahradil ich električkami iného typu. DPMK momentálne vlastní 46 kusov električiek Vario LF2 Plus. Cena jednej z nich predstavovala takmer 1,74 milióna €. 85 percent bolo zaplatených z eurofondov, 10 percent zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5 percent spolufinancoval DPMK.

Autor: Nový Čas, nov

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace