Prvý prípad sa podľa neho stal pred týždňom v nedeľu večer v električke R3, v ktorej sa po popoludňajšej zmene viezlo domov 30 zamestnancov U. S. Steelu. Našťastie, v čase vystrelenia brzdového kotúča do strechy všetci sedeli.
„Okamžite po tejto udalosti sme kontaktovali výrobcu električiek - českú spoločnosť Pragoimex. Jej zástupcovia uviedli, že ide o náhodnú a nesystémovú poruchu, ktorá sa u nich pri 279 dodaných električkách vyskytla prvýkrát. Vo svojom stanovisku napísali, že bezpečná prevádzka ostatných vozidiel LF2 Plus nie je ohrozená a električky je možné používať bez obmedzení, ohrozenia životov a zdravia cestujúcich,“ poznamenal generálny riaditeľ DPMK Vladimír Padyšák.
Pred štyrmi dňami však vystrelil ďalší kotúč v inej električke. V záujme zaistenia bezpečnosti verejnosti DPMK potom stiahol 13 električiek z liniek, ktoré boli súčasťou rovnakej dodávky a nahradil ich električkami iného typu. DPMK momentálne vlastní 46 kusov električiek Vario LF2 Plus. Cena jednej z nich predstavovala takmer 1,74 milióna €. 85 percent bolo zaplatených z eurofondov, 10 percent zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5 percent spolufinancoval DPMK.