6. Dôkladné čistenie
Nestačí len raz za čas prejsť cez umývaciu linku. Aspoň jedenkrát za sezónu, najlepšie po zime, treba vyčistiť aj podbehy, prahy, miesta okolo dverí a podobne. V dutinách sa ukrýva nalepený posypový materiál, ktorý rýchlo spôsobuje hrdzavenie.
7. Vyhnite sa studeným štartom
Najsilnejšie sa motor opotrebováva na prvom kilometri po studenom štarte. Olej zriedený benzínom, vysoké trenie a vysoká teplota namáhajú komponenty motora. Vyhnite sa preto, ak sa to dá, opakovaným krátkym jazdám, pri ktorých sa motor nestihne zohriať.
8. Obmedzte vysoké otáčky
Diaľkoví vodiči to vedia: vysoké otáčky znamenajú vyššie opotrebovanie. Trecie plochy sa viac namáhajú, olej rýchlejšie degraduje, teplotné namáhanie je výraznejšie. Optimálne otáčky sú do 3 500 za minútu. Viac pretáčať motor sa odporúča len pri predbiehaní či prudkom stúpaní.
9. Dostatočné odvetranie
Obvykle sa garážované jazdené vozidlo považuje za lepšie zachovalé. Nemusí to platiť všeobecne. Individuálna garáž býva slabo vetraná. Auto sa suší pomaly a v dutinách zostáva vlhkosť, čo spôsobuje hrdzavenie. Odporúčame preto garáž dobre vetrať, alebo parkovať len pod prístreškom.
10. Ochladenie turba
Pri turbomotoroch platí, že po využití ich plného výkonu sa nesmú okamžite vypnúť. Treba ich nechať vychladiť v behu naprázdno po dobu asi dvoch minút. Inak by mohol olej zuhoľnatieť na hriadeli rotora turbíny a upchať mazacie kanáliky. Oprava je drahá.