Dôvodom je veľký nárast počtu cestujúcich. Ako dopravca v utorok informoval, rokujú o niekoľkých variantoch, vrátane možného nasadenia dvojpodlažných vozidiel. "Ako jeden z variantov posilnenia RegioJet vidí aj možnosť dohody o spolupráci so Železničnou spoločnosťou Slovensko, a. s. (ZSSK) a možnosť prenájmu jej súprav, pretože jediné dvojpodlažné vozidlá, ktoré sú technicky schválené pre prevádzku na Slovensku, sú jednotky push-pull ZSSK (rad 951 + 051)," uviedol hovorca RegioJet-u Aleš Ondrůj.
Nasadenie akýchkoľvek ďalších dvojpodlažných vozidiel, ktorých je v celej Európe všeobecne nedostatok, bude podľa RegioJet-u vyžadovať najprv technické schválenie pre prevádzku na Slovensku. "O tejto skutočnosti je ministerstvo dopravy informované, RegioJet na tomto variante pracuje a predloží ho čo najskôr ministerstvu dopravy," poznamenal Ondrůj. Ministerstvo dopravy tak bude mať od dopravcu spolu sedem až osem variantov posilnenia kapacít na trase Bratislava - Komárno. RegioJet prevádzkuje osobnú vlakovú dopravu na tejto trati od roku 2012 na základe zmluvy s účinnosťou do konca roka 2020.
Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek nedávno požiadal RegioJet, aby na frekventovanej železničnej trati Bratislava – Komárno v rannej špičke zabezpečil poschodové vozne. Ministerstvo v utorok informovalo, že je pripravené byť nápomocné a urýchliť proces schválenia licencie týchto vlakov, aby mohli byť nasadené o niekoľko týždňov. Kapacita na sedenie by sa tak zvýšila o desiatky nových miest. Nedostatočná kapacita vlakov na uvedenej trati komplikuje cestujúcim každodenné dochádzanie do hlavného mesta. "Situáciu na tejto trati intenzívne riešime aj vzhľadom na zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v Bratislave, ktorej musíme čeliť. Vyzval som súkromného dopravcu, aby na trati zabezpečil poschodové vozne. Iba tak vieme zásadným spôsobom zvýšiť kapacitu a môžeme odviezť viac cestujúcich ako doteraz,“ povedal Érsek. "Sme pripravení urýchliť proces nevyhnutného schválenia týchto vozňov na Dopravnom úrade, aby mohli jazdiť čo najskôr,“ dodal minister.
Na trhu sú dostupné poschodové vozne nemeckej výroby s kapacitou 120 miest na sedenie, čo je o 32 viac ako v inom bežnom vozni. Len pri trojvozňovej súprave by sa tak zvýšil počet sedadiel o 96 miest. Situáciu na trati podľa rezortu dopravy zároveň komplikuje to, že ide o jednokoľajovú trať a pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku z dôvodu ich hustého vedenia v súčasnosti nie je možné.