Novovybudovaný vonkajší obchvat Bratislavy D4R7 bude mať dĺžku 59 kilometrov a mal by odbremeniť dopravu v hlavnom meste. Samozrejme, ak pôjde všetko podľa plánu. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 v celkovej dĺžke viac ako 59 kilometrov budú slúžiť ako vonkajší obchvat hlavného mesta. Budúca stavba zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií vrátane nového mosta nad Dunajom a viaduktu na úrovni Slovnaftu.
Podľa harmonogramu by mali byť úseky otvorené do konca roka 2020. Dopravný analytik Ján Bazovský hovorí, že vodiči sledujú, ako stavba pokračuje. „Jediné želanie vodičov je, aby sa práce vykonávali načas,“ povedal Bazovský. Najvyťaženejším úsekom D4 bude spojnica Ivanka-sever - Čierna Voda s prejazdom 45 000 áut. Projekt D4R7 by mal po spustení odľahčiť Prístavný most o 15,11 percenta osobnej a 49,62 percenta nákladnej dopravy.
„Za najkomplikovanejšie úseky považuje výstavba nového mosta ponad Dunaj, napájanie D4 na D1 a mimoúrovňová križovatka Prievoz,“ povedala hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky Karolína Ducká.
Nový diaľničný most cez Dunaj bude podľa zhotoviteľa zvládať 35-tisíc automobilov denne v oboch smeroch. Podľa Bazovského stavba hlavnému môže pomôcť. „Dopravu v Bratislave to odľahčí, ale zázraky netreba čakať,“ doplnil Bazovský. Základná ročná splátka, ktorú bude štát platiť je 52,8 milióna eur ročne.