Doprava zadarmo však nahnevala ľudí, ktorí si už predplatili cestovné formou električeniek. Čo teda majú urobiť cestujúci, ktorí prišli o výhodu cestovania zadarmo preto, že si nedávno kúpili mesačnú alebo kvartálnu električenku a bežne využívajú spoje v danom úseku?
Podľa magistrátu ľudia, ktorí si cestovné predplatili formou električenky, majú smolu. „Práve preto sme so zavedením bezplatnej prepravy váhali a nakoniec sme zvolili riešenie, ktoré je voči týmto cestujúcim najmenej nespravodlivé. Je nám ľúto, že nebude môcť byť už zakúpená električenka refundovaná,“ povedala Iveta Kešeľáková, hovorkyňa magistrátu, a dodala: „Bezplatná preprava je na konkrétny časový úsek a na konkrétne linky, na rozdiel od električenky. Tá platí stále a na všetky linky. Svoju hodnotu tak električenka nestráca
Podľa mesta je bezplatná doprava len ďalším spôsobom, ako motivovať ľudí na jazdu MHD a nejde o trvalé riešenie. Päť liniek zadarmo bude premávať od 18. februára do konca marca. „Vďaka bus pruhom dokážeme garantovať rýchlosť prepravy a zároveň na týchto úsekoch potrebujeme maximálne odľahčiť individuálnu dopravu,“ uviedla Kešeľáková.
Uzávery na Prístavnom moste
Od polovice februára sa neuzavrú len Mlynské nivy, ale aj zjazdy z Prístavného mosta v súvislosti s výstavbou obchvatu hlavného mesta D4/R7. Nový Čas zisťoval, či španielsky developer prispeje nejakým spôsobom k bezplatnej MHD.
Povinnosť kompenzácie mu údajne nevyplýva zo zmluvy. „Všetky požiadavky na uzávierku križovatky Prievoz boli dodržané,“ povedal hovorca developera a doplnil: „Konzorcium nemalo povinnosť zriadiť bus pruhy na Gagarinovej, no pomôžu doprave.“