Starosta mestskej časti Ján Hrčka a zástupcovia magistrátu však tvrdia, že nová Petržalka bude zelená a obyvatelia v nej nájdu všetko, čo potrebujú. O obavách Petržalčanov, že pri budúcej električkovej trati vyrastú ďalšie paneláky či parkoviská, Nový čas informoval koncom januára. Starosta tvrdí, že sa nemusia znepokojovať.
„Našou prioritou je, aby bolo v tomto území čo najviac zelene, peších promenád, cyklotrás a parkov, čiže takzvaný Central park,“ povedal Ján Hrčka. Petržalčania mali možnosť sa k štúdii vyjadriť a predostrieť vlastné návrhy. Magistrát tvrdí, že pri príprave urbanistickej štúdie bolo jednou z podmienok zapojenie verejnosti, ktoré sa konalo formou workshopov, seminárov a prieskumov s viac ako 2 700 respondentmi.
Sľubujú viac zelene
Situáciu vyhodnotila aj hlavná architektka mesta Ingrid Konrad, ktorá sľubuje miestnym obyvateľom viac zelene aj na strechách a fasádach. „Výstavba bude zelená. Ak tam niečo príde, musia byť zelené strechy, zelené fasády a stavby budú ekologické s využitím alternatívnych zdrojov energie,“ vysvetlila architektka pre tablet.tv a dodala: „Z nových zastávok električky sa stanú malé petržalské centrá, ktoré budú integrované s autobusovou dopravou a obyvatelia si cestou na električku budú môcť niečo vybaviť, nakúpiť si, stretnúť sa s priateľmi či dať si kávu.“
Odborník na dopravu z magistrátu František Brliť zároveň vylúčil možnosť, že sa Petržalka v budúcnosti dočká metra. „Otázka metra dnes nie je relevantná, a to do takej miery, že o nej nemá zmysel diskutovať,“ povedal s tým, že dnes a ani niekoľko ďalších desaťroční téma metro nemá význam. Nevylúčil však, že električka bude mať v ďalekej budúcnosti časť svojej trasy pod zemou.
Čo rieši projekt:
Riešené územie: 161,69ha
Dĺžka trate: 4 260 m
Priemerná šírka územia: 350 m