Keď sa z neznámeho volajúceho na jej súkromný telefón vykľul vodič Taxify, rozhodla sa to riešiť. A zistila, že nie je sama, ktorej číslo bolo zneužité vodičmi taxislužby. Zarazilo ju, že taxikári majú údaje cestujúcich, ktoré môžu zneužiť.
Redaktorke Kovačič Hanzelovej telefonoval pred týždňom muž z neznámeho čísla s námetom na reportáž.
Pri najbližšej jazde taxíkom tejto služby sa na to opýtala iného vodiča. „Prezradil, že každý vodič vidí číslo zákazníka. Mladé ženy sa mu sťažovali, že im taxikári vyvolávajú, esemeskujú a chcú ísť s nimi na drink,“ napísala na svojom facebookovom profile. ,Nie je sama, ktorá má podobnú skúsenosť. V pomerne krátkom čase sa jej ozvali viaceré zákazníčky. „Ženy mi písali a posielali esemesky od taxikárov. Všetky mali rovnaký príbeh - slušne smalltalkovali so šoférom, ešte v ten deň im napísal,“ vysvetlila Hanzelová.
Spoločnosť to potvrdila. "Našťastie situácie ako sú tieto, sú veľmi ojedinelé," vyjadril sa manažér Taxify pre SR a ČR Roman Sysel a dodal: "Vodičovi sa zobrazí cestujúceho krstné meno a telefónne číslo. Informácie sú v aplikácii po dobu 24 hodín kvôli zvýšeniu efektivity vyzdvihnutia a komunikácie s cestujúcimi."
Porušuje sa ochrana osobných údajov
Róbert Bános, advokát
Spoločnosť Taxify je povinná zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch zákazníkov vrátane ich telefónneho čísla. O tejto povinnosti musia byť vodiči zamestnávateľom poučení. Súkromný kontakt nie je vodič oprávnený použiť na súkromné účely, keďže v takom prípade možno hovoriť o narušení ochrany osobných údajov zákazníkov.