V neposlednom rade majú vplyv aj na samotnú spotrebu pohonných látok. Z týchto dôvodov by sa nemal ich výber podceňovať.
Už teraz, na sklonku zimnej sezóny, by mal každý motorista skontrolovať letné pneumatiky, ktoré plánuje v apríli použiť pri prezúvaní svojho vozidla. Legislatíva hovorí, že letné pneumatiky by mali mať zostatkovú hĺbku dezénu minimálne 1,6 milimetra. Ak majú dezén pod hranicou troch milimetrov, alebo sú na bočniciach hlboké šrámy spôsobené napríklad nabehnutím na obrubník, mal by vodič spozornieť a zvážiť ich výmenu. Pri používaní letných pneumatík s hĺbkou dezénu menšou ako tri milimetre je na mieste obozretnosť, a to hlavne z dôvodu bezpečnosti pri jazde vyššou rýchlosťou a brzdení na mokrej vozovke. Nižšia hĺbka vzorky totiž znamená nielen vyššie riziko vzniku aquaplaningu, ale aj dlhšiu brzdnú dráhu.
"Z veľkého technického preukazu zistíte doporučené rozmery pneumatík a ráfikov pre vaše vozidlo. Môžete si vybrať z rôznych veľkostí i šírok plášťov. Pri výbere šírky pneumatiky rozhodujú preferencie vodiča. Pre športovejšiu jazdu sa hodia širšie plášte na disku s väčším priemerom, tie lepšie držia v zákrutách. Užšie plášte s nižším priemerom ráfika volia vodiči, ktorí preferujú ekonomickú jazdu. V prípade, že chcete mať vozidlo obuté pneumatikami, ktoré nie sú uvedené v technickom preukaze, čaká vás dlhá cesta. Emisné normy sú komplikovanejšie a sprísňujú pravidlá pre zapísanie iných rozmerov pneumatík. Každopádne, vždy je potrebné, aby bolo použitie pneumatík pre vaše vozidlo schválené výrobcom," radí Aleš Langer z oddelenia Zákazníckeho servisu Barum Continental, s. r. o.
Podľa neho výber správneho dezénu pneumatík neznamená iba zvoliť si medzi letnými, zimnými a prípadne celoročnými pneumatikami. Možno si zvoliť rozličnú konštrukciu dezénu, ktorá má vplyv na jazdné vlastnosti vozidla. V prípade využívania auta prevažne v mestách na kratšie vzdialenosti, najlepšou voľbou je pneumatika so symetrickým dezénom. Asymetrický vzor sa hodí pre majiteľov vozidiel strednej a vyššej triedy s výkonnými motormi. Tieto plášte majú kratšiu brzdnú dráhu a lepšie bočné vedenie, preto sú vhodné pre športový štýl jazdy. Pneumatiky so smerovým dezénom dobre zaberajú v celej svojej ploche a lepšie tak odvádzajú vodu a sneh. Sú vhodné pre vodičov, ktorí často jazdia v teréne alebo v blate.