Nový Čas v spolupráci s magazínom AUTO BILD vybral tie značky, priktorých často dochádza k omylu alebo nesprávnemu pochopeniu.
V zásade sú pravidlá pre „stopku“ jasné: vodič musí zastaviť na mieste, z ktorého má výhľad do križovatky. Pokiaľ je „stopka“ doplnená priečnou čiarou, musí zastaviť na nej a rovnako aj každý vodič za ním. Ak priečna čiara chýba, môžu prejsť naraz viacerí šoféri bez toho, aby každý z nich musel zastaviť. Aj druhý či tretí vodič v poradí totiž splnil povinnosť zastaviť na mieste, z ktorého má do križovatky náležitý rozhľad.
Pri týchto troch značkách často dochádza k nepochopeniu ich významu. Vodiči si myslia, že na zákaze odbočenia sa vodič nesmie otočiť a, naopak, že zákaz otáčania automaticky znamená aj zákaz odbočenia. Nie je to tak. Odbočenie je iný manéver než otočenie. To znamená, že ak je zakázané odbočenie, vodič sa môže otočiť.
3. Prednosť vozidiel a pred vozidlami
Tieto značky sa nachádzajú v zúžených miestach, kde nie je dosť priestoru pre dve autá vedľa seba. Značky sa používajú spoločne: z jednej strany je modrá, z druhej červená. Pozor, nejde o informatívnu ani zákazovú značku. Oficiálne obidve patria do kategórie značiek upravujúcich prednosť v jazde. Prednosť dáva vždy vozidlo v smere označenom červenou šípkou.
4. Zákaz zastavenia a státia
Zastavenie definuje zákon o premávke ako „uvedenie vozidla do pokoja na čas nevyhnutne potrebný na urýchlené nastúpenie alebo na vystúpenie prepravovaných osôb alebo na urýchlené naloženie alebo na zloženie nákladu“. Pokiaľ však niekde odstavíte auto, zamknete ho a na päť minút vybehnete do potravín kúpiť chlieb, už hovoríme o státí. 5.
V prípade týchto dvoch značiek je režim prednosti v jazde odlišný. Pri znížení počtu jazdných pruhov je vodič povinný zapnúť smerovku a dať prednosť vodičovi v pruhu, do ktorého sa zaraďuje. Pokiaľ je pri zmene počtu pruhov použitá značka Striedavé radenie, ľudovo povedané „zipsovanie“, vodič vo voľnom, resp. priebežnom pruhu musí umožniť zaradiť sa vozidlu v pruhu, ktorý sa končí alebo v ktorom je prekážka. Vodič, ktorý sa preraďuje, musí zapnúť smerovku a nesmie ohroziť vodiča, ktorý ho púšťa pred seba.