V posledných hodinách sa objavili informácie opisujúce posledné okamihy lietadla pred pádom. Celú tragédiu stavia ešte do horšie svetla fakt, že sa jej pravdepodobne dalo zabrániť.
Zahraničné médiá publikovali správu organizácie AAIB (Air Accidents Investigation Branch) zaoberajúcou sa leteckými katastrofami o tom, ako prebiehali posledné minúty nešťastného letu Emiliana, ktorý bol na ceste z Francúzska do Walesu, kde mal hrať za svoj nový tím Cardiff.
Lietadlo, v ktorom okrem dvadsaťosemročného futbalistu zahynul aj pilot David Ibbotson, našli rozbité na tri kusy. Za celou nehodou stojí podľa vyšetrovateľov podivné správanie sa pilota.
Už skôr vyšlo najavo, že Ibbotson nemal licenciu pre prevádzkovanie komerčných letov, teda nemohol prevážať osoby za peniaze. Letecké nešťastie navyše s najväčšou pravdepodobnosťou zavinili jeho pilotné chyby. Čo sa teda presne stalo?
Ibbotson podľa vyšetrovateľov s lietadlom v posledných minútach hneď štyrikrát prudko klesol. Podľa dispečerov svoj manéver odôvodnil zlou viditeľnosťou.
Štvrtý prudký zostup rýchlosťou 145 kilometrov za hodinu začal pätnásť sekúnd pred nárazom. "Posledný kontakt s lietadlom dispečeri nadviazali o 20:12, keď pilot žiadal o pokles do nižšej letovej hladiny. Naposledy bolo lietadlo lokalizované v 20:13. Vrak bol objavený asi 30 metrov od poslednej známej pozície," píše sa v oficiálnej správe vyšetrovateľov.
Pilot, ani futbalista, nemali šancu na záchranu, aj keby prvý náraz na hladine prežili. Lietadlo išlo ku dnu už po zhruba 30 sekundách. Tým však nejasnosti okolo celej tragédie nekončia. Naďalej zostáva nejasné, prečo pilot menil počas letu niekoľkokrát smer. Vyšetrovanie tak bude pokračovať.
Samotné lietadlo malo všetky dokumenty potvrdzujúce jeho technický stav v poriadku. Posledná rozsiahla technická kontrola na ňom bola vykonaná 30. novembra minulého roka a lietadlo bolo schválené k ďalšej prevádzke.
"V 20:15 sa v danej oblasti vyskytovali silné prehánky, lietadlo však bol po technickej stránke dobre vybavené proti možnej námraze aj pre let v noci," píše sa ďalej v oficiálnej správe AAIB.
Salovo telo bolo spolu s vrakom objavené až 7. februára, pilotove pozostatky sa zatiaľ nenašli.