„Neznámy človek niekoľkokrát telefonicky kontaktoval dôchodcu (73) ako zamestnanec banky s ponukou. Tvrdil seniorovi, že je potrebné urýchlene zrušiť účet a previesť peniaze na iný, inak o ne príde,“ informovala nitrianska krajská policajná hovorkyňa Renáta Čuháková. Polícia opakovane upozorňuje občanov, aby sa pri akejkoľvek požiadavke zo strany neznámych osôb poradili pri vyplácaní a prevodoch finančnej hotovosti so svojimi blízkymi, alebo s dôveryhodnými osobami.
Majiteľ účtu so zmenou súhlasil a do telefónu nadiktoval neznámemu všetky prístupové údaje k svojmu účtu. Na základe toho podozrivá osoba previedla z účtu takmer 11 000 eur. Kriminalistom sa podarilo skontaktovať sa s bankou a prevodu časti peňazí zabrániť. Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie vo veci pre trestný čin podvodu.
"Nerozumiem tomu. Podvodník ošmekol seniora, ktorý má pred menom dva tituly a za menom ďalší. Aj ked má vysoký vek, mohol by vedieť, že banka takto nepostupuje," povedala pre Čas.sk pani, ktorá nad počínaním seniora krúti hlavou.