Posledná faktúra za štvrť roka v zatvorenej prevádzke sezónneho bufetu jej však vyrazila dych. Kým prevádzka fungovala, predstavoval reálny odber iba jeden kubický meter, vodomer však záhadne vykázal až 87 kubíkov vody. Čo na to hovoria vodári?
Penzistka mesačne žije z 345 eur, a tak nie div, že ju poriadne šokovala faktúra od Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti (VVS). Tá jej štvrťročne účtuje príležitostný odber vody v sezónnom bufete, lenže vlani ukončila živnosť. „Tým som skončila aj odber v prevádzke, v ktorej sa umývali iba poháre. Štvrťročne som roky rokúce odoberala len po jednom kubíku. Bufet od novembra nefunguje, lenže vodomer vykázal väčší odber ako naša 4-členná domácnosť za rok,“ diví sa Malvína Imriščáková, ktorá faktúru už reklamovala.
„Voda nevytiekla, ani nedošlo k havárii. Za spotrebovaný kubík som platila 1,57 eura, no odrazu chcú až 139,5 eura - a za nič! Premerali vodomer aj v skúšobni, no výsledok ma šokoval - je vraj v poriadku! Kde sa stratila voda a kto ju odčerpal? Vodárom nedôverujem, veď už ma dvakrát podviedli, no chybu si priznali. Teraz sa skúška robila bez mojej prítomnosti,“ uviedla nespokojná seniorka, ktorá verí, že aj tretia faktúra sa vysvetlí.
Vodárne však k veci majú jasné stanovisko. „Na základe prijatej reklamácie VVS zrealizovala výmenu vodomera, v rámci ktorej bol demontovaný a úradne preskúšaný. Výsledkom je, že zariadenie vyhovelo. Z priložených dokladov sme presvedčení, že spoločnosť teraz nepochybila,“ uzavrela za VVS Monika Krišková.
VVS priznala tieto chyby:
2010 - U odberateľa došlo k chybe pri odpočte a vyfakturovali o 200 m3 vyšší stav ako skutočný odpočet.
2012 - Obe meradlá boli odčítané v rovnaký deň. Pri odpočte došlo k zámene stavu vodomerov.