Rozhodla o tom vláda Petra Pellegriniho, konzorcium stavebných firiem s ukončením zmluvy súhlasilo. Zatiaľ nie je jasné, kto úsek diaľnice dokončí.
Konzorcium Salini Impregilo – Dúha je oproti plánovanému harmonogramu prác na stavbe dlhodobo v sklze. Podľa ministerstva dopravy stavebné firmy do konca januára vykonávali práce len na 55 z celkového počtu 226 stavebných objektov a včas neplatili dodávateľom. Pôvodne sa počítalo s tým, že úsek diaľnice vrátane zhruba 7,5 kilometra dlhého diaľničného tunelu bude hotový do konca minulého roka. Kvôli pomalému postupu prác sa Slovensko dohodlo s konzorciom na ukončení zmluvy. Navzdory tomu sa Národná diaľničná spoločnosť (NDS) nevzdala práva vymáhať od konzorcia zmluvné pokuty za oneskorenie prác.
Konzorcium Salini Impregilo – Dúha získalo zákazku na budovanie úseku diaľnice D1 pri Žiline v hodnote 410 miliónov eur v roku 2014. Dve lacnejšie ponuky v súťaži predložili konzorciá okolo firiem Skanska a Doprastav, ktoré ale úrady kvôli ich účasti v karteli vylúčili z tendru.
Zmienený úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala s dĺžkou 13,5 kilometra zlepší dopravu pri Žiline. Motoristi tam teraz pri jazde do Vysokých Tatier využívajú cestu prvej triedy, kde sa pod hradom Strečno často vytvárajú dopravné zápchy.