Pri nehode lietadla zahynulo všetkých 157 ľudí na palube, medzi nimi aj štyria Slováci. Než lietadlo spadlo, ťahala sa za ním dymová stopa, povedali dvaja svedkovia. Stroj podľa nich vydával zvláštny zvuk. Farmár Malka Galato, na pozemok ktorého stroj spadol, videl, že z lietadla vypadávajú malé časti pripomínajúce papier. Stroj taktiež pred pádom náhle zmenil smer, dodal svedok. Podobne nehodu opísal aj ďalší farmár Tamirat Abera.
Jeden Boeing 737 MAX 8 sa zrútil vlani v októbri. Lietadlo spoločnosti Lion Air so 181 pasažiermi a ôsmimi členmi posádky havaroval po štarte z letiska v Jakarte. Nikto nešťastie neprežil. Už táto havária vyvolala obavy o bezpečnosť boeingu novej generácie. Príčina havárie síce nebola doteraz určená, indonézski vyšetrovatelia ale už niekoľko dní po tragédii upozornili, že chybná informácia jedného zo senzorov môže spôsobiť, že lietadlo sa automaticky nakloní smerom nadol.
Mnohí odborníci varujú pred tým, aby sa nehody predčasne dávali do súvislosti. Alan Diehl z amerického Národného úradu pre bezpečnosť v doprave (NTSB) pripomenul, že v oboch prípadoch sa nešťastie odohralo krátko po štarte a kolísanie vertikálnej rýchlosti po štarte etiópskeho lietadla naznačuje možný problém s ovládateľnosťou stroja. Dodal ale, že existuje množstvo ďalších vysvetlení havárie – napríklad problém s motormi, chyba pilota, sabotáž alebo stret s vtákmi.
Boeing uviedol, že vyšetrovanie je len v počiatočnej fáze, a preto nie je nutné prevádzkovateľom modelov 737 MAX 8 vydávať nové pokyny.