Pád v Etiópii sa však nápadne podobá na nehodu rovnakého typu spoločnosti Lion Air v Indonézii, ktorá sa stala v októbri. Obe lietadlá boli úplne nové, havarovali krátko po štarte a obe mali problém nabrať výšku. V prípade Lion Air sa vyšetrovanie sústreďuje na problém s novým systémom MCAS, ktorý v tomto modeli Boeingu 737 pribudol. Systém pomáha v prípade, že lietadlu hrozí dosiahnutie pádovej rýchlosti.
Vtedy automaticky skloní nos lietadla dole, aby nabralo rýchlosť. V stroji Lion Air nefungoval indikátor rýchlosti a systém mal preto nesprávne údaje. Lietadlo tlačil dole, kým piloti sa ho snažili dostať hore. Výsledkom bol pád. Odborníci sa zhodujú, že dve nehody v takom krátkom čase sú pri úplne novom lietadle veľmi nezvyčajné. Akcie Boeingu poklesli o 13 percent.