Americký letecký úrad (FAA) pritom v pondelok vydal dobrozdanie pre lietadlo, ktorý sa za posledný polrok zrútilo dvakrát. FAA zároveň vyzval firmu, aby do apríla vylepšila systém letovej kontroly stroja. Boeing prisľúbil, že urýchlene dokončí práce na zlepšenií softvéru ovládania tejto verzie svojho najpredávanejšieho stroja.
K aerolinkám Číny, Indonézie či Etiópie sa počas posledných hodín pridali okrem iného letecké spoločnosti Gol z Brazílie, Aeromexico, Aerolinias Argentinas či singapurská SilkAir. Všetky spoločnosti oznámili, že z bezpečnostných dôvodov nebudú spomínané stroje dočasne používať.
K zaujatiu podobne rázneho postoja v USA vyzývajú FAA niektorí americkí zákonodarcovia. Úrad však stroje označil za "vhodné pre leteckú prevádzku" a vyzval ich výrobcu na urýchlené ukončenie zmien kontrolného systému. Spoločnosť v pondelkovom vyhlásení uviedla, že už niekoľko mesiacov vyvíja "vylepšenia softvéru letovej kontroly", vďaka ktorému by mal byť "bezpečné lietadlo ešte bezpečnejšie". Zmeny by podľa firmy mali byť pripravené do prevádzky v najbližších týždňoch.
Obavy okolo spomínaného boeingu sa začali šíriť po nedeľňajšej havárii lietadla spoločnosti Ethiopian Airlines, ktorý spadol na ceste z etiópskej metropoly Adis Abeby do kenského hlavného mesta Nairobi. Zahynulo všetkých 157 ľudí na palube. Podľa svedkov sa za lietadlom pred pádom tiahla dymová stopa a vydávalo zvláštne zvuky.
V októbri sa ten istý model boeingu zrútil krátko po štarte v Jakarte, kde zomrelo všetkých 189 ľudí na palube. Experti upozorňujú, že kým nebudú známe presné príčiny havárií, nemožno ich dávať do súvislosti. Pátracie tímy v Etiópii objavili v pondelok obe čierne skrinky, ktoré budú preskúmané.