Austrálsky úrad pre civilné letectvo oznámil tento krok po tom, čo aj Etiópia, Čína, Indonézia a Kajmanie ostrovy v pondelok pozastavili lety tohto typu boeingov. Podobne sa rozhodol v utorok už skôr Singapur, ktorý zakázal týmto strojom lietať vo svojom vzdušnom priestore. Tieto boeingy prestali využívať aj aerolínie v Argentíne, Brazílii, Mexiku, Indii či Juhoafrickej republike (JAR).
Juhokórejské aerolínie Eastar Jet takisto pozastavili prevádzku spomínaného typu boeingu, informovala tlačová agentúra AP. Nemenovaná predstaviteľka Eastar Jet uviedla, že majú dva takéto stroje a že ich od stredy na trasách do Japonska a Thajska nahradia typom Boeing 737-800. Dodala, že aerolínie nenašli žiadne problémy na spochybňovanom type lietadla, ale dobrovoľne ich prestanú používať, keďže zákazníci majú obavy.
Ománsky úrad pre civilné letectvo na Twitteri oznámil, že "až do odvolania dočasne pozastavuje lety lietadiel Boeing 737 MAX 8 na všetkých letiskách v krajine". Štátom vlastnená letecká spoločnosť Oman Air podľa informácií na svojej webovej stránke prevádzkuje päť lietadiel Boeing 737 MAX 8.
Malajzijský úrad pre civilné letectvo vo svojom vyhlásení oznámil, že "s okamžitou platnosťou pozastavuje prílety aj štarty stroja Boeing 737 MAX 8", ako aj lety, ktoré využívajú malajzijský vzdušný priestor.
Britský úrad pre civilnú leteckú dopravu v utorok preventívne pozastavil komerčné lety strojov typu Boeing 737 Max z britského vzdušného priestoru.
Pri páde lietadla Boeing 737 MAX 8 spoločnosti Ethiopian Airlines v nedeľu ráno, šesť minút po štarte z etiópskeho hlavného mesta Addis Abeba, zahynulo 157 ľudí na palube vrátane štyroch Slovákov. Išlo už o druhú tragickú haváriu lietadla Boeing 737 MAX 8; prvá sa stala vlani v októbri, keď sa stroj indonézskej nízkonákladovej spoločnosti Lion Air zrútil do Jávskeho mora a zahynulo všetkých 189 ľudí na palube.
Americká spoločnosť Boeing uviedla, že po októbrovej havárii niekoľko mesiacov pracovala na zlepšení softvéru pre ovládanie letu a dúfa, že tento vývoj čoskoro ukončí. Boeing dodal, že boli navrhnuté zmeny, ktoré "ešte viac zlepšia bezpečnosť už i tak bezpečného lietadla". Naopak, blízkovýchodné nízkorozpočtové aerolínie FlyDubai oznámili, že budú ďalej lietať na Boeingoch 737 MAX 8 - rozhodli sa tak po preskúmaní nedávneho vyhlásenia amerického Federálneho úradu pre letectvo (FAA) o danom type stroja. Dubajskou vládou vlastnené aerolínie FlyDubai uviedli, že "v súčasnosti nie sú potrebné žiadne ďalšie kroky". Vo vyhlásení napísali, že stále "veria v spôsobilosť" týchto strojov lietať. Spoločnosť má v prevádzke 11 Boeingov 737 MAX 8.
FAA v pondelok napísal, že na rozdiel od iných expertov nenachádza podobné črty medzi haváriami tohto boeingu vlani v Jávskom mori a v Etiópii. Do vyšetrovania havárie lietadla spoločnosti Ethiopian Airlines sa zapojili experti na letectvo zo Spojených štátov. Medzitým čoraz viac silnejú pochybnosti o novom type lietadla firmy Boeing, ktorý sa v nedeľu zrútil v Etiópii.
Odborníci z FAA prišli priamo na miesto tragédie pri etiópskom hlavnom meste Addis Abeba a sprevádzali ich aj zástupcovia z Národnej rady pre bezpečnosť dopravy. Pridali sa k vyšetrovaniu, ktoré riadi Etiópia. Vyšetrovatelia našli v pondelok na mieste pádu stroja obe tzv. čierne skrinky, avšak podľa vyjadrenia predstaviteľa Ethiopian Airlines pre tlačovú agentúru AP je jedna zo skriniek čiastočne poškodená. "Uvidíme, čo z nej dostaneme," dodal.