Bývalí vynikajúci útočníci a víťazi Stanleyho pohára prijali ponuku od oficiálneho sponzora MS a pomôžu spropagovať svetový šampionát, ktorý sa uskutoční 10. až 26. mája v Bratislave a Košiciach.
Hossu a Eliáša predstavila v utorok v novej úlohe spoločnosť Coca-Cola, oficiálny sponzor MS 2019 v hokeji. "Veľmi ma teší, že sa moje meno spojilo s touto značkou, najmä pri podujatí, akým sú hokejové majstrovstvá sveta na Slovensku. Mali sme s Patrikom skvelý čas pri nakrúcaní rôznych klipov, ktoré súvisia s MS. Ako malé deti sme si užívali hokejový šampionát pri obrazovkách, spali sme pred televízorom, aby sme mohli sledovať zápasy. Rád som vtedy fandil Fínom, obdivoval som švédskeho útočníka Matsa Sundina," prezradil Marián Hossa, ktorý štartoval na ôsmich majstrovstvách sveta, no medaila mu v zbierke chýba.
Aj druhý ambasádor Coca-Coly pre MS 2019 Patrik Eliáš sa už predstavil na svetovom šampionáte na Slovensku. V roku 2011 vybojoval v českom drese bronz. "Zišiel sa nám na šampionáte vtedy fantastický tím. Mali sme skvelú formu, cítili sme podporu okrem českých aj slovenských fanúšikov, akurát nám nevyšiel jeden zápas, pre ktorý sme nepostúpili do finále. I tak to vo mne zanechalo výborný zážitok, jeden z najkrajších v mojej kariére. Aj vďaka fanúšikom to boli vydarené MS," povedal bývalý dlhoročný útočník New Jersey, ktorý s Devils dvakrát vybojoval Stanleyho pohár.
Na utorkovej tlačovej konferencii v Bratislave takisto slávnostne odhalili trofej pre majstra sveta. Súčasnú IIHF Trophy nechala vyrobiť Medzinárodná hokejová federácia (IIHF) v roku 2000, ako prvý ju zdvihol nad hlavu Robert Reichel, kapitán českej reprezentácie, majstrov sveta z roku 2001. Tohtoroční šampióni si ju poťažkajú v nedeľu 26. mája po finálovom súboji na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu v Bratislave.
Trofej zo striebra, ktorá však obsahuje aj zlaté časti, budú môcť na vlastné oči vidieť i slovenskí fanúšikovia. Oficiálny sponzor MS pripravuje IIHF Trophy Tour, v rámci ktorej jagavý pohár od 30. marca do 15. apríla zavíta do 15 miest na Slovensku, od Bratislavy až po Michalovce.
"Fanúšikovia sa budú môcť s trofejou aj odfotiť. Okrem toho pripravujeme pre nich aj ďalšie sprievodné aktivity, napríklad si budú môcť zahrať hokej vo virtuálnej realite," prezradil Vojtech Deme, trade marketing manager pre Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Ďalšie aktivity sa chystajú pre fanúšikov počas MS, či už na štadiónoch, alebo vo fanzónach v Bratislave a Košiciach. "Pripravujeme úžasnú kampaň, ktorá bude sprevádzať hokejový šampionát na Slovensku. Počula som, že slovenskí a českí fanúšikovia sú tí hokejovo najzanietenejší. Som rada, že naša spoločnosť im môže priniesť prostredníctvom majstrovstiev sveta hokejovú radosť a zábavu," uviedla Natalia Stroeová, generálna riaditeľka spoločnosti Coca-Cola v Česku a na Slovensku.