Do stredajšej polnoci sa môže ešte vysielať politická reklama a rovnaký termín platí i pre možnosť finančne podporiť kandidátov na osobitný účet. Informačné moratórium pre médiá a tlačové agentúry začne platiť presne 48 hodín pred začatím volieb, teda vo štvrtok 14. marca o 7:00. Moratórium platí až do skončenia hlasovania a je počas neho zakázaná akákoľvek činnosť v prospech alebo neprospech kandidátov. Prvé kolo volieb hlavy štátu sa uskutoční v sobotu 16. marca od 7:00 do 22:00 a o priazeň približne 4,45 milióna voličov sa v ňom uchádza 13 kandidátov. Prípadné 2. kolo volieb bude 30. marca.
Podľa zákona o volebnej kampani sa kampaň začína dňom uverejnenia rozhodnutia o vyhlásení volieb v Zbierke zákonov SR a končí sa 48 hodín pred dňom konania volieb. Pred marcovými voľbami hlavy štátu sa teda kampaň začala 10. januára a jej posledný deň pred prvým kolom volieb prezidenta je dnes 13. marca. Zákon o volebnej kampani trvanie volebnej kampane pre druhé kolo volieb priamo neurčuje. Podľa stanoviska Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) sa kampaň pred 2. kolom volieb začne dňom oficiálneho vyhlásenia výsledkov 1. kola volieb prezidenta Štátnou komisiou pre voľby a kontrolu financovania politických strán (štátnou volebnou komisiou) a skončí sa 48 hodín predo dňom konania druhého kola volieb, bude teda trvať do 27. marca do 23:59.
Počas moratória je zakázané zverejňovať informácie o kandidátoch na prezidenta v ich prospech alebo neprospech. Týka sa to rozhlasového aj televízneho vysielania, audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie, periodických aj neperiodických publikácií a agentúrneho spravodajstva. Tieto pravidlá sa podľa zákona o volebnej kampani „nevzťahujú na vysielanie prostredníctvom internetu“. RVR sa v svojom Stanovisku k voľbám prezidenta SR vo vysielaní 2019 osobitne venuje vysielateľom prostredníctvom internetu a poskytovateľom audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie. Pripomína, že za vysielanie prostredníctvom internetu možno považovať iba vysielanie výlučne cez internet, a teda nie „online" vysielanie programovej služby, ktorá sa vysiela aj iným spôsobom, napríklad prostredníctvom televízie či rozhlasu. Aj pre vysielateľov prostredníctvom internetu a poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie podľa RVR platí povinnosť dodržiavať volebné moratórium.
Súčasťou kampane sú tradične aj predvolebné plagáty, bilbordy a ďalšie propagačné materiály. Nové plagáty a bilbordy môžu pribúdať až do konca kampane. Zákon o volebnej kampani nestanovuje povinnosť odstraňovať počas moratória už umiestené plagáty, ale už sa nemôžu umiesťovať žiadne ďalšie. „V čase volebného moratória nemožno viesť kampaň, vylepovať nové plagáty, respektíve bilbordy. Zákon nerozlišuje veľkosť plagátov,“ uviedol pre agentúru SITA tlačový odbor Ministerstva vnútra SR.
Za nedodržanie moratória a ďalších pravidiel zákona o volebnej kampani hrozia sankcie. Ak napríklad kandidát na prezidenta poruší moratórium, môže mu štátna volebná komisia dať pokutu od 5 000 eur do 50-tisíc eur. Za nedodržanie pravidiel financovania kampane pokutuje ministerstvo vnútra. V tomto prípade sú sankcie pre kandidátov na prezidenta od 2 000 eur do 30-tisíc eur a pre tretiu stranu od 1 000 eur do 10-tisíc eur. Ministerstvo kultúry zas môže pokutovať vydavateľov tlače a tlačové agentúry. Všetky sankcie podrobne upravuje zákon o volebnej kampani.
Zákon o volebnej kampani taktiež zakazuje zverejňovať výsledky volebných prieskumov, pričom tento zákaz začal platiť už 14 dní pred 1. kolom volieb, teda 2. marca o 0:00, a platí až do skončenia hlasovania. Ak sa koná druhé kolo volieb prezidenta, výsledky volebných prieskumov sa nesmú zverejňovať sedem dní predo dňom konania 2. kola a v deň volieb až do skončenia hlasovania, teda od 23. marca od 0:00 do 30. marca až do skončenia hlasovania. Posledným dňom na zverejňovanie výsledkov volebných prieskumov pred 2. kolom je 22. marec.