"Možno pre niekoho to bude problém ak nezvíťazím, ale vo svete naozaj máme väčšie problémy ako vyhrať či prehrať na nejakých pretekoch," vravel Sagan pred pretekmi Miláno - San Remo, cituje ho aj špecializovaný portál CyclingNews.
Sagan týmto výrokom demonštroval, že sa snaží byť nad vecou, ale vo svojom vnútri veľmi túži po triumfe na La Primavere, ktorý mu v zbierke úspechov zatiaľ chýba. Práve jeho obrovský hlad po víťazstvách ho priviedol zatiaľ k 110 triumfom v profikariére na ceste. Slastný pocit s trofejou nad hlavou v San Reme mu však zatiaľ unika, a to má pred sebou už deviaty pokus Miláno - San Remo je najdlhšia, ale aj najmenej predvídateľná klasika. V dobrom počasí sa dá dlhé kilometre viezť v závetrí, no v závere treba vystihnúť správny moment na útok. "Je to o okolnostiach či správnom načasovaní počas pretekov. Skúsenosti môžu pomôcť, ale len vtedy, ak sa cítite dosť dobre na to, aby ste jazdili vpredu," pripomenul Sagan.
Slovenský trojnásobný majster sveta sa stretol s médiami po prezentácii novej edície bicyklov a príslušenstva značky Specialized. Model S-Works Venge používal Sagan už v roku 2018, ale jeho aktuálne tretie vydanie má nové farebné schémy, zrejme inšpirované jeho osobnosťou. "Je to prekrásny bicykel. Teraz je na mne, aby som na ňom predviedol niečo výnimočné," uviedol Peter Sagan.
Slovenský rýchlik tímu Bora-Hansgrohe sa vyjadril aj k podstatnému rozdielu medzi väčšinou belgických, tzv. severských klasík a pretekmi Miláno - San Remo. Spočíva v rozdielnom prístupe a celkovo súťaživosti na trati. "Na pretekoch Okolo Flámska alebo Paríž-Roubaix sa začína súťažiť už po 10 km alebo ihneď po štarte. Tu v Taliansku prejdete 100 km, potom príde Turchino, kde musíte byť vpredu. Po chvíli vypätia nasleduje ďalších 100 km, keď máte čas rozmýšľať o jazdení, pití či strave. Skutočné preteky sa začnú 50 km pred cieľom. Po 250 km v sedle bicykla nastane čas koncentrovať sa a začať sa pretekať. To je Miláno - San Remo a to je na tom pekné," priblížil Sagan.
Peter Sagan má "vo vrecku" tri tituly majstra sveta, víťazstvá na tzv. monumentoch Okolo Flámska (2016) aj Paríž-Roubaix (2018), ale triumf na najdlhšej jarnej klasike Miláno - San Remo (291 km), mu zatiaľ uniká. Najvyššie tam bol dvakrát druhý (2013 a 2017) a tiež dvakrát štvrtý (2012 a 2015), pred rokom si pripísal šieste miesto.
Štart 110. ročníka pretekov Miláno - San Remo je v sobotu o 10.10 h, víťaz sa očakáva v cieli v San Reme po 17.08 h.