Zásah má súvisieť s podozreniami, že pri výstavbe diaľničného obchvatu sa používa kontaminovaná zemina. Polícia si posvietila na podnikateľov a firmy, ktoré na D4R7 pracujú. Preto sa vynára otázka, aký bude mať tento krok vplyv na ďalšiu výstavbu, ako aj na predĺženie termínu dokončenia obchvatu.
Policajti pri raziách zadržali viacero ľudí vrátane šéfov firiem pôsobiacich v odpadovom hospodárstve. Podľa televízie Markíza boli medzi nimi aj „odpadkový kráľ“ Michal Grebeči a Javier Hidalgo, zástupca španielskeho konzorcia D4R7 Construction, ktoré stavbu nultého obchvatu realizuje a ďalšie dve osoby.
„V rámci úkonov boli vykonané viaceré prehliadky bytových, ako aj nebytových priestorov, avšak s prihliadnutím na súčasný stav bližšie informácie poskytneme, až keď to situácia vo vyšetrovaní umožní,“ uviedol hovorca Krajského riaditeľstva PZ v Bratislave Michal Szeiff.
Okrem Grebečiho a Hidalga malo policajné komando zasahovať aj u ďalších fyzických osôb a firiem, ktoré stavbu realizujú, alebo sa na nej podieľajú. Policajti obsadili aj sídlo španielskeho developera D4R7. Na akcii sa podieľali aj odborníci z ministerstva životného prostredia. „Boj s environkriminalitou berieme vážne,“ vyhlásil šéf environrezortu Lászlo Sólymos s tým, že podozreniami v spojitosti s výstavbou obchvatu sa zaoberajú s políciou už niekoľko mesiacov.
Ako informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká, ministerstvo si v rámci projektu najalo rakúsku firmu FCP. Mala dohliadať na dodržiavanie pravidiel a podľa stanovísk, ktoré niekoľkokrát dostali, bolo všetko v poriadku.
„Máme podozrenie, že nezávislý dozor si neplní svoju základnú povinnosť, nekontroluje výstavbu tak, ako má, a ministerstvo zavádzal. Aj preto sme odobrali vlastné kontrolné vzorky pôdy na kritických úsekoch, ktoré po skončení analýz zverejníme. Ak dozor zlyhal, vyvodíme vážne dôsledky,“ uviedla. Podľa nej je za výstavbu plne zodpovedný koncesionár. „Ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov, bude ich musieť nahradiť na vlastné náklady,“ uzavrela Ducká.