Najväčšími spracovateľmi dát v súčasnosti sú Google, Facebook, Amazon či eBay. Vedci Gabriel Koman a Milan Kubina však vymysleli vlastný model využitia Big Data. Tvrdia, že ich možnosť využitia systému v podnikovej sfére môže zvýšiť odbyt tovarov v sledovanom mesiaci o 40 %, skrátiť proces testovania produktu o 90 % a zvýšiť tržby z online predaja až o 15 %. Obaja sú presvedčení, že model Big Data si môže zaviesť každá firma.
„Základom správneho rozhodovania je - rýchlo informáciu získať a hneď ju vyselektovať. My kladieme dôraz aj na zdroj a hodnotné informácie,“ objasňuje Kubina s tým, že úspech ich modelu spočíva v tom, že manažérov nezahlcuje zbytočným množstvom funkcionalít a technológií, ktoré sú aktuálne dostupné na trhu.
Big Data podľa nich môže použiť dispečing dopravcu, ktorý na diaľku sleduje svoje autá a šoférom vie odporučiť optimálne trasy tak, aby sa vyhli dopravným zápcham. Alebo senzory môžu sledovať hustotu premávky v meste a upravovať podľa nich semafory a zvýšiť tak plynulosť dopravy. To však nie je všetko. Pomôcť sa dá aj pacientom pri domácom liečení, ktorí nosia náramky so senzormi a tie vedia rýchlo reagovať na zhoršenie stavu pacienta.