Ľudia si jeho meno spájajú s ikonickými vozidlami, medzi ktorými sa vyníma najmä extrémne vzácne a rýchle Bugatti Veyron. Pred dvomi rokmi sa však rozhodol, že po 25 rokoch v koncerne VW zmení miesto a zamieril do konkurenčného BMW, pod krídla ktorého patrí aj Rolls-Royce. A práve vozidlá tejto značky bude od 1. apríla navrhovať z postu šéfdizajnéra.
Kabaňov talent kresliť autá objavili už na Ľudovej škole umenia v Námestove. Chuť maľovať tátoše na kolesách ho neprešla ani počas dospievania. Ako študent sa zúčastnil na súťaži pre Škodu, v ktorej získal druhé miesto, a stal sa súčasťou dizajnérskeho tímu Volkswagen AG. Ako prvý Slovák vyštudoval londýnsku Royal College of Art v odbore dizajn vozidiel.
Po jej skončení v rámci VW najprv navrhoval rôzne diely do interiérov, no zakrátko mu zverili aj kompletný dizajn vozidiel. Svetovú slávu mu však priniesol až návrh superšportiaka Bugatti Veyron. Lenže autá za viac ako milión eur sa nenavrhujú ako na bežiacom páse, a tak sa jeho potenciál rozhodli využiť v rámci koncernovej Škody. Pod Kabaňovým vedením vznikol celý súčasný modelový rad českej automobilky.
Lukratívny flek
Vlani sa Jozef Kabaň stal šéfom dizajnérov v BMW a hoci návrh nového auta trvá asi 5 rokov, jemu sa podaril husársky kúsok - navrhol najluxusnejší model v ponuke BMW, vrcholný rad 7, za jeden rok a bez asistencie ostatných dizajnérov.
„V luxusnom segmente je inovácia až povinnosťou. Všetky tradície sú pre mňa dobrou výzvou, ktorá ma môže posunúť,“ povedal po nástupe do nemeckej automobilky. Možno aj to presvedčilo Adriana van Hooydonka, šéfdizajnéra skupiny BMW, pod ktorú patrí Mini a Rolls-Royce, aby Kabaňa zlákal na zmenu miesta. Predostrel mu ponuku na prevzatie postu šéfa dizajnu Rolls-Roycea.
Slovák prijal lukratívny kontrakt a najnovšie modely automobilky, ktorú si obľúbila nielen britská kráľovská rodina, ponesú rukopis nášho dizajnéra. Rolls si od neho veľa sľubuje, veď napokon prestup oznámil Torsten Müller-Ötvös, šéf Rollsa: „Nemôžem sa dočkať, keď Jozefa naplno privítam v našich radoch.“ Slovák bude pracovať na nástupcoch modelov Phantom, Ghost či Wraith.
Tieto autá vytvoril
Bugatti Veyron
Na prelome milénia navrhol superluxusný športiak s výkonom 1 001 koní, výrobu ktorého spustili v roku 2005.
Cena: viac ako 1 mil. €
Rýchlosť: 407 km/h
Audi Q5
Stál pri zrode Audi A6 a spolupodieľal sa na návrhu prvej generácie SUV z koncernu VW, ktoré si obľúbili zákazníci nielen na Slovensku.
Škoda Octavia
V roku 2014 predstavil dizajnovú štúdiu Škody VisionC, z ktorej vychádzajú súčasné modely tretej generácie Octavia, Fabia a Superb.
Škoda Karoq
Je posledným autom, ktoré navrhol ako dlhoročný šéfdizajnér Škody. Automobilka ho začala vyrábať v júli 2017.