Podľa polície k tomu môže občanom pomôcť, ak si napríklad prečítajú referencie a odporúčania ostatných zákazníkov. Varovným signálom je aj žiadosť o platbu vopred, spozornieť treba aj pri podozrivo výhodnej ponuke.
Ak je cenová ponuka výrazne nižšia ako pri ostatných predajcoch, môže ísť podľa polície o jednu z prvých indícii, že ide o podvod. "Pri prvom nákupe odporúčame využiť platbu na dobierku, resp. pri prevzatí tovaru. Platby vopred sú jedným z najčastejších spôsobov, ako okradnúť zákazníka," priblížil hovorca policajného prezídia Michal Slivka. Vysvetlil tiež, že povinnosťou predajcov je uvádzať kompletné kontaktné údaje, obchodné a reklamačné podmienky.
V prípade spôsobenia škody alebo podozrenia zo zneužitia osobných údajov sa môžu občania obrátiť na políciu. Oznámenie môžu podať na ktoromkoľvek oddelení, pričom polícia odporúča priložiť všetky dokumenty, ktoré by mohli pomôcť pri objasňovaní prípadu. Ako príklad uviedol hovorca email, objednávku, doklad o vykonanej transakcii, screenshoty a podobne.
Slivka zdôraznil, že polícia sa zaoberá každým oznámením, v zmysle zákona sa zaoberá aj prípadmi nákupu zo zahraničia. "Trestný poriadok v ustanovení uvádza, čo sa rozumie miestnou príslušnosťou a vychádzajúc z uvedeného ustanovenia, ako aj odbornej praxe môžeme konštatovať, že polícia sa bude zaoberať aj týmito prípadmi," priblížil.
V prípade podozrenia zo zneužitia osobných údajov môžu občania podať sťažnosť aj na Úrade na ochranu osobných údajov.