Na trati sa pretekalo až 6 hodín, ibaže za modelmi sa nevalil kúdol dymu ako z benzínových áut. Všetkých 10 diaľkovo ovládaných autíčok má hybridný pohon. Podľa organizátora podujatia Branislava Hlinku vyrábanie áut s hybridným motorom, súčasťou ktorého je aj vodík, je otázkou krátkej budúcnosti. „Celý systém je elektrické autíčko, ktoré je doplnené o ďalší pohon - vodík. Ten sa nespaľuje, ale využíva sa tak, že cez palivový článok sa vytvára elektrická energia. Elektromobil má väčší dojazd ako štandardné elektrické auto,“ povedal Hlinka.
Všetci študenti, ktorí sa na súťaži zúčastnili, si museli podľa zadaných parametrov vyskladať vlastný model. Pri výrobe autíčka museli nielen spolupracovať, ale aj taktizovať a premýšľať, ako predĺžiť jeho výkonnosť. „Tímovo sme museli navrhnúť dizajn autíčka, snažili sme sa vylepšiť všetko tak, aby auto dosiahlo čo najlepšiu kombináciu výkonu, spoľahlivosti a výdrže,“ povedal nám Matúš Pavlovič, vedúci bratislavského tímu Strednej priemyselnej školy (SPŠ) elektrotechnickej Karola Adlera.
Skladaniu autíčka spolu s chalanmi zo svojho tímu venovali všetok voľný čas. „Celkovo to bolo asi 45 hodín. Naše auto má dojazd 5 až 6 hodín, čo je 1 000 kôl, tri batérie, a vie ísť aj 70-kilometrovou rýchlosťou. Na pretekoch sa však jazdí na spotrebu, čiže rýchlosťou asi 20 - 30 km/hod.,“ vysvetlil Matúš. Nevyhral teda najrýchlejší tím, ale ten, ktorý svojím autom odjazdil najviac kôl.
Model autíčka
Cena: 3 000 - 4 000 €
Cena vodíkového článku: 1 330 €
Celková kapacita batérí: 14 400 mAh
Otáčky: 20 000
Dĺžka/Výška: 470 mm/150 mm