Aj keď rozhodujúce slovo má primátor Matúš Vallo (41), o tom, ktoré zóny budú podliehať platenému parkovaniu, musia odsúhlasiť všetci. Nový Čas zisťoval, ktoré mestské časti majú v problematike jasno a ktoré ešte premýšľajú nad vhodným riešením.
Ružinov: Oprieme sa o analýzu
Starosta Martin Chren
- Už teraz pracujeme na zavedení provizórnej zóny na sídlisku 500 bytov a vieme, že tam je veľký problém s parkovaním. Odtiaľ by to malo plynule prejsť do novej parkovacej politiky. Celý tento rok budeme analyzovať parkovanie v celom Ružinove, urobíme dopravné prieskumy a na základe toho budeme navrhovať zriadenie ďalších zón.
Rača: Nechceme byť odstavným parkoviskom
Starosta Michal Drotován
- Plánujeme nočné bezplatné parkovanie iba pre rezidentov v lokalitách Krasňany, Záhumenice, Komisárky, Barónka, Kubačova. O zónach krátkodobého parkovania je predčasné hovoriť bez analýzy, chceme však zabrániť tomu, aby bola Rača odstavným parkoviskom pre dochádzajúcich alebo firemné dodávky.
Petržalka: Trápi nás nočné parkovanie
Starosta Ján Hrčka
- V Petržalke máme problém s nočným parkovaním takmer na celom území. Predpokladáme, že najväčší problém s parkovaním je v okolí Incheba arény.
Dúbravka: Máme pracovnú verziu
Starosta Martin Zaťovič
- Mesto predstavilo zámery parkovacej politiky vo štvrtok, takže jej finálna verzia ešte nie je schválená. Aktuálne narábame s pracovnou verziou, ktorá bude následne predkladaná v komisiách a na zastupiteľstvách mestských častí.
Staré Mesto: Plán preklopíme
Starostka Zuzana Aufrichtová
- Staré Mesto vo vlastnej staromestskej parkovacej politike poskytuje 2 474 parkovacích miest vyhradených pre rezidentov, 119 parkovacích miest vyhradených pre obyvateľov ŤZP a 607 regulovaných voľných parkovacích miest. Predpokladáme, že ak príde k zavedeniu celomestskej parkovacej politiky, existujúce rezidentské parkovacie miesta budú preklopené do celomestskej parkovacej politiky.
Karlova Ves: Problémom sú ulice mimo siete
Starostka Dana Čahojová
- Keďže ide o všeobecne záväzné nariadenie, tak to bude kolektívne rozhodnutie mestského zastupiteľstva. V Karlovej Vsi sú problémom ulice, ktoré nie sú zaradené do cestnej siete.
Devínska Nová Ves: Systém nastavíme
Starosta Dárius Krajčír
- Parkovacie miesta, ktoré budú spoplatnené podľa oficiálneho sadzobníka, budeme ešte nastavovať. V súčasnosti finalizujeme kamerový systém spolu s dohľadovým centrom. Zaparkované vozidlá tak budú naozaj skutočne chránené pred zlodejmi či vandalmi.
Vajnory: Nemáme problémy
Starosta Michal Vlček
- Na túto otázku sa ťažko odpovedá, keďže magistrát ešte neurčil presné pravidlá, podľa ktorých sa budú určovať spoplatnené zóny. V našej mestskej časti v podstate nemáme problémy s parkovaním, takže zatiaľ sme o tomto neuvažovali.
Podunajské Biskupice - Zoltán Pék
Návrh magistrátu na zavedenie parkovacej politiky podporujeme. Mala by byť jednotná pre všetky mestské časti. Naša mestská časť Bratislava - Podunajské Biskupice bude vytvárať zóny podľa svojich potrieb na problematických miestach. Tie budú skonkretizované v najbližších dňoch v spolupráci s našim Oddelením výstavby a územného plánu. Nastavené ceny rezidentských kariet považujeme za primerané. Verím, že zavedenie novej parkovacej politiky zlepší situáciu na našich cestách a zvýši aj počet obyvateľov s trvalým pobytom v našom hlavnom meste. V konečnom dôsledku tak bude mať Bratislava ako aj iné mestské časti viac financií na zlepšenie života svojich obyvateľov.
Ostatné mestské časti sa do uzávierky nevyjadrili.
Najrizikovejšie časti podľa analytika: Najhoršie je na tom Petržalka
Ján Bazovský
- Najväčšia zaťaženosť parkovísk je tam, kde sú sídliská. Pribúdajú administratívne budovy s parkovacími miestami, ale tí ľudia niekde bývajú a tam musia zaparkovať. Najhoršie je na tom Petržalka, tam je problém s parkovaním takmer všade. Teraz sa stavajú ďalšie Slnečnice a áut bude nestále pribúdať. Problematické parkovanie je aj v Ružinove, v okolí administratívnych budov, potom sú to určite Kramáre, Dúbravka (Dúbravská cesta) a Dlhé diely.