Záujem o vývoj situácie je veľký, pretože od toho sa bude odvíjať to, či si ľudia udržia svoju prácu. Ako uviedol predseda predstavenstva automobilky Oliver Grünberg, cieľom spoločnosti je pridelenie výroby ďalšieho modelu pre fabriku v hlavnom meste, ktorý by dlhodobo zabezpečil pracovné miesta. Spoločnosť preto pripravila hneď niekoľko možností. „Ide o interné záležitosti. Pripravili sme viac ako dva, ale menej ako desať scenárov,“ informoval Grünberg.
V poslednom čase sa automobilový priemysel orientuje najmä na vývoj a výrobu elektromobilov, ktoré sa tešia čoraz väčšej popularite. „Uvažuje sa nielen o značke Volkskwagen,“ odvetil predseda predstavenstva tajomne s tým, že viac z neho nedostaneme. Vo fabrike sa v minulom roku vyrobilo viac ako 400-tisíc áut, medzi ktorými sa vynímali najmä dve SUV: Volkswagen Touareg a Audi Q8. Vedenie prezradilo, ako to bude s prepúšťaním a robotizáciou.
„Robotizácia je v automobilovom priemysle už 30 rokov. Je to normálny proces,“ prezradil Grünberg. Vo výrobe však tento rok skončilo 3 000 ľudí, ktorí do továrne prišli z Maďarska či Ukrajiny a mali zmluvu na dobu určitú a doplatili tak na automatizované procesy a mierny pokles výroby. Vedenie tvrdí, že ukončenie pracovného pomeru mali predpokladať. Ostatní sa však o svoje miesta zatiaľ strachovať nemusia.
Rok 2018 v číslach
Bratislava
408 208 vozidiel
33 640 prevodoviek
Martin
33,6 milióna komponentov pre prevodovky, podvozky a motory
Stupava
Takmer 10 000 nástrojov pre výrobu vozidiel
Volkswagen Slovensko
Obrat 10,4 miliardy eur
Zisk pred zdanením 301 miliónov eur