Po druhej svetovej vojne bol stav ciest na území Československa v dezolátnom stave a na Slovensku chýbala diaľničná sieť úplne. Aj preto sa vláda uzniesla, že vybuduje spleť rýchlociest a na základe rozhodnutia z 18. apríla 1966 začala pripravovať plány na stavbu našej prvej diaľnice. Stavebné stroje sa zahryzli do zeme na úseku Praha – Mirošovice 8. septembra 1967. Trvalo však ešte dva roky, než začali s budovaním aj na Slovensku.
Úsek D2 Brno – Bratislava, konkrétne časť Bratislava – Malacky postavili pracovníci Doprastavu za 52 mesiacov. „Po diaľniciach jazdili najčastejšie vozidlá ako Škoda 100, Lada a z vyššej triedy Tatra 613,“ povedala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová. Práce však nepokračovali podľa plánu a koncom 70. rokov bolo jasné, že diaľničnú sieť sa do roku 1990 nepodarí dokončiť.
Koncom 80. rokov bolo na Slovensku rozostavaných niekoľko úsekov diaľnic, no rozvoj zabrzdili najmä problémy s výkupom pozemkov. Nové úseky diaľnic na Slovensku začali opäť plánovať až v posledných rokoch. K 1. januáru 2018 máme na Slovensku 482 km diaľnic a 282 km rýchlostných ciest.
Prvý úsek D2 Malacky – Bratislava
- začal sa stavať 22. apríla 1969
- dokončenie stavby 5. novembra 1973
- šírka 26,5 m, 2 pruhy v oboch smeroch
- plánovaná životnosť 20 - 25 rokov
- dĺžka prvého úseku diaľnice 29,336 km
- celková náklady na výstavbu 666 mil. korún
- navrhovaná rýchlosť 150 km/h (okrem cca 3,8 km pred Bratislavou, kde bola 120 km/h)