Slová „Deutschland über alles“ (Nemecko nadovšetko) vyvolali pobúrenie na sociálnych sieťach a firma musela konať. Fľaše s kontroverznou etiketou sťahuje z trhu.
Spoločnosť Budiš chcela oblepiť minerálky vtipnými textami, ktoré majú dokresliť typické prejavy fanúšikov tej-ktorej reprezentácie. No v prípade Nemecka jej to nevyšlo. Text, ktorý znamená „Nemecko nadovšetko“, vyvolal búrku nevôle.
„Spoločne s reklamnou agentúrou Wiktor Leo Burnett, ktorá navrhovala etikety, sa ospravedlňujeme za vzniknutú situáciu. Sme si vedomí toho, že neznalosť nás neospravedlňuje, a preto za vzniknutú situáciu preberáme zodpovednosť,“ stojí v stanovisku spoločnosti. Výrobkom s týmto motívom zastavili distribúciu a tie, čo už sú v obchodoch, sťahujú.
Kontroverzná sloha
- Prvá z 3 slôh nemeckej hymny sa začínala slovami „Deutschland, Deutschland über alles“
- V r. 1922 sa stala oficiálnou hymnou
- Nacistom tieto slová slúžili na mobilizáciu nemeckého povedomia
- Po 2. svetovej vojne víťazné mocnosti zakázali používať túto slohu