Kým frontman známej rockovej kapely Igor Timko (40) účinkuje v spote na kozmetiku určenú pre mužov, jeho manželka Silvia (44) sa objavuje v televíznej reklame na zubnú pastu. O koľko si prilepšili do rodinného rozpočtu?
Dali sa zlákať na reklamu. Podľa informácií denníka Nový Čas by si úspešný hudobník Igor Timko a zubná lekárka Silvia Timková mali na účet pripísať desaťtisícové honoráre.
Spevák skupiny No Name sa od vlaňajšej jari objavuje v reklame na značku kozmetiky, ktorá začala vyrábať aj rad prípravkov určených mužom. A hoci bizarná reklama s kabaretnými tančekmi zožala vlnu kritiky, v televízii sa objavuje naďalej.
Všetko je O. K.
Účinkovanie v reklame nežnejšej polovičky Igora Timka neuniklo pozornosti aj neprajníkom, lebo ihneď poukázali na možný konflikt záujmov. Čerstvá prednostka Silvia Timková, ktorá je aj prodekankou, v tom žiaden problém nevidí, lebo rada aj takto vzdeláva pacientov.
„Na účinkovanie v reklame som bola oslovená ako zubná lekárka. Prednášam na našich aj medzinárodných kongresoch na tému citlivosti zubov už dlhých 20 rokov a participujem aj na výskumoch v tejto oblasti,“ objasnila prednostka a zároveň prodekanka Lekárskej fakulty UPJŠ v Košiciach pre študijný program zubné lekárstvo. Doplnila, že pred samotným konkurzom na účinkovanie v reklame kontaktovala právne oddelenia UPJŠ LF a UNLP Košice, či je to v súlade s etickým kódexom a internými predpismi.
„Od oboch som získala kladné stanovisko. Osobne sa veľmi teším, že sa môžem podieľať na výučbe študentov zubného lekárstva, na vzdelávaní zubných lekárov na kongresoch u nás aj v zahraničí. A teraz k tomu pribudlo aj vzdelávanie pacientov cez televízne médium. Doba je interaktívna a v rozumnej miere som rada toho súčasťou,“ uviedla Timková.
Známa tvár predáva
Simona Bubánová, reklamná expertka
Čím je osoba účinkujúca v televíznej reklame známejšia, tým je honorár vyšší. Ak ide o známu osobnosť, môže ísť až o desaťtisíce eur.